Operatorul de turism IRI Travel recomandă turiştilor români rute alternative pentru Bulgaria, Grecia sau Turcia, odată cu începerea lucrărilor de reabilitare la Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse pe sector bulgar, începând cu data de 10 iulie.
Astfel, având punct de plecare Gara de Nord din Bucureşti, punctele vamale de trecere România-Bulgaria şi distanţele de parcurs sunt: Vama Giurgiu – Ruse = 70 km – Varna = 285 km (total), Vama Negru Vodă = 257 km – Varna = 363 km (total), Vama Vama Veche = 270 km – Varna = 391 km, Vama Ostrov – Silistra (cu bacul) = 129 sau 145 km – Varna = 288 km (total).
De asemenea, de la Vama Turnu Măgurele (cu plecare din Bucureşti) sunt 454 km până la Varna, iar de Vama Zimnicea (cu plecare din Bucureşti) 404 km până la Varna.
Alte rute, dar cu plecare din Craiova, sunt: Vama Calafat – Vidin = 300 km până la Varna, Vama Kulata = 783 km; Vama Bechet = 306 km până la Varna – Vama Kulata = 601 km total; Vama Turnu Măgurele (cu bacul cu plecare din Craiova) 135 km = Vama Kulata 541 km (total).
Operatorul de turism transmite şi preţurile de trecere a Dunării cu bacul de la Zimnicea, valabile din mai 2024: autoturism – 65 lei, pasager – 5 lei, motocicletă – 15 lei, auto 6 – 9 locuri – 100 lei, utilitară 2 – 3,5 t – 100 lei, platformă – 150 lei, camion – 250 lei şi autocar – 250 lei.
„Este o realitate că punctul de trecere a frontierei Giurgiu – Ruse este cel mai accesat de către turiştii români, în special cei din Bucureşti – Ilfov, Ploieşti sau Braşov. În această vară, podul va fi mult mai greu accesibil iar turiştii au nevoie de răbdare. Este decizia autorităţilor din Bulgaria de a efectua acum reparaţiile. Astfel că noi, în calitate de consultanţi în turism, trebuie să recomandăm turiştilor alternative de transport. Fireşte, şi o parte dintre cursele noastre cu autocarul aleg alternative de trecere la Vama Veche, Negru Vodă sau cu bacul la Silistra”, a declarat Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel, citat în comunicat.
Potrivit CNAIR, partea bulgară a decis închiderea circulaţiei pe o bandă, cu o temporizare la trei minute, semaforizată, pentru prima fază a decopertărilor, urmând ca ulterior să vadă dacă este nevoie ca podul să fie închis total circulaţiei rutiere. În prima fază se va închide câte o bandă de circulaţie, urmând ca circulaţia să se desfăşoare alternativ, la cadenţe de trei minute, începând cu 10 iulie.