Oferta depusă de Porr Construct a fost desemnată câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de “Reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean, informează, luni, CFR SA.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Decizia a fost publicată luni în SEAP, după primirea avizului de la ANAP.
Oferta financiară a Porr Construct a fost de 2,143 miliarde lei fără TVA, criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preţ, iar contractul de achiziţie publică va fi încheiat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor va fi de 123 luni, din care durata estimată de proiectare şi execuţie a lucrărilor – 60 luni, respectiv 12 luni pentru proiectare şi 48 de luni pentru execuţia lucrărilor, perioada de garanţie – 60 luni şi durata activităţilor după aprobarea recepţiei finale – 3 luni.
Valoarea totală estimată a contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor necesare reabilitării liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, inclusiv servicii/lucrări similare, este cuprinsă în intervalul 2,434 miliarde lei – 2,898 miliarde lei, fără TVA.
Principalele obiective ale contractului sunt îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 km/h şi cea de 160 km/h, modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV), asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi, mărirea capacităţii de tranzit şi modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare).