După 22 de ani, CFR Infrastructură a redeschis, vineri, linia de tren cu ecartament european din Portul Galați, linie de tren care permite transportul vagoanelor cu cereale care vin din Ucraina. În urmă cu două săptămâni a fost redeschisă și linia de aproape 4 kilometri cu ecartament larg (sovietic) care ajută la descărcarea trenurilor de marfă care vin din Ucraina prin Republica Moldova.
Redeschiderea celor două linii de cale ferată 706 J Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (ecartament larg) și 706 I Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători (ecartament normal) contribuie la revigorarea activității din Portul Galați, prin operaționalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în Siloz, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg, pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în Siloz pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal.
„LINIA de cale ferată CU ECARTAMENT NORMAL din PORTUL GALAȚI – REDESCHISĂ
Reprezentanții CFR precizează că reluarea circulației feroviare va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creșterea traficului pe teritoriul României, dar și a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galați, pe la granița cu Republica Moldova (CFM). Se reia astfel, după 22 de ani, transportul de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM).