Povești business de Crăciun. Moșul de închiriat vine la grădiniță sau la firmă. Cât costă și cum a evoluat piața?

mos craciun inchiriat Foto: Academia lui Mos Craciun, Facebook

“Lui Moș Crăciun i-a căzut o bucată de barbă. Da numai o bucată! Și David a zis că e o doamnă costumată” – concluzia unui preșcolar de grupă mică, după vizita moșului la grădiniță. Pentru cei mai mari susținători ai Moșului (dar și cei mai atenți critici), există varianta la care apelează în acest sezon grădinițe, companii și chiar familii – Moș Crăciun “profesionist”, adică de închiriat. La o simplă căutare pe internet, găsește oferte de “Moș Crăciun Corporate” sau Moș “de Laponia”, poți alege între unul cu barbă adevărată și cel cu barbă naturală, între Moș Crăciun Jean și Moș Crăciun Gigel. Cum arată piața moșilor?

“Investiția ta variază în funcție de timpul pe care alegi să îl petreci în compania Moșului. O vizită la domiciliu de 30 de minute începe de la 350 de lei și are toate costurile incluse”, spun cei de la “Casa lui Moș Crăciun”, care trimit personaje de sezon în zona București-Ilfov.

Un “Moș Crăciun” costumat se poate închiria cu 200 sau 300 de lei/ oră (dacă are alături și un spiriduș), în București, conform unor oferte afișate în mediul online. Moș Nicoale poate costa 200 de lei pe oră, în vreme ce să îl aduci copiilor pe Moș Crăciun cu barbă naturală ajunge la 300 Lei / 30 minute sau 380 Lei / 1 oră. Am găsit și oferte de 650 de lei pe oră, pentru firme, tot în București. Multe oferte sunt în Capitală, dar se găsesc și în marile orașe din țară, ca Brașov sau Cluj-Napoca și Timișoara.

“Începând cu luna octombrie, ne concentrăm pe această activitate, dar cereri sunt încă din luna august. La finalul sezonului estival, în septembrie suntem cam 99% rezervați. Cerere există, dar oferta e destul de limitată, noi lucrăm acum cu 2-3 Moși Crăciuni”, spune spune Tudor Bogdan, administrator al brandului Golden Party, care pregătește “Moși Crăciuni” de câțiva ani. Firma de evenimente și divertisment cu activitate în Transilvania și București și-a alocat site separat pentru activitatea de sezon. “E o nișă a activității noastre”, spune Bogdan.

Mișcarea de sezon s-a restrâns, chiar dacă pe site încă apar șapte variante de “Moși”. “Unii nu mai vor să lucreze, nu stau bine cu sănătatea, unii s-au reorientat”, e explicația administratorului.

Moșul poate fi mai scump la Cluj decât în București

La fel ca apartamentele, și Moșul e mai scump la Cluj. La București a crescut cererea, a crescut și oferta, iar prețurile au scăzut. La Cluj, oferta a scăzut, cerere este, iar prețurile au crescut. Dacă în București găsești un “Moș” pentru 300 de lei, la Cluj e 800, exemplifică Bogdan. Acesta spune că cererea e mai mare pe partea privată și la grădinițe, dar pe segmentul de corporații a scăzut cam cu 70%. Bugetele pentru evenimentele de Crăciun s-au redus semnificativ, iar cele de Crăciun pentru copiii angajaților au devenit aproape inexistente, au putut constata jucătorii din piață.

Prețurile diferă și în funcție de segmentul de piață – de la 400 de lei pentru grădinițe, la aproximativ 1000 de lei pentru firme.

“Când companiile care mișcă banii reduc în acest fel bugetele e un semnal. În 2023 vom avea foarte puține proiecte de investiții, mici reparații, să ne conservăm energia pentru ce urmează”, concluzionează Bogdan Tudor.

Foto: Casa lui Mos Craciun, Facebook

 

Angajatorii au pregătit petreceri pentru angajați, cei mai mulți dau prime în bani

Cu sau fără moși, multe companii au ales anul acesta să organizeze petreceri pentru angajați, potrivit unui sondaj eJobs România, realizat în această toamna. 70% dintre companiile participante au declarat că vor oferi angajaților beneficii extrasalariale de sărbători. Conform sondajului eJobs, 64,3% dintre companii aleg să ofere angajaților prime în bani. 43% vor organiza o petrecere de final de an pentru toată echipa, în timp ce 28,6% dintre patroni vor oferi coșuri cu produse specifice de sezon pentru toți angajații.

Printre beneficiile amintite de participanții la sondaj se mai numără și: voucherele și tichetele cadou, zilele libere suplimentare, tichetele de vacanță și tombolele cu premii. 33% dintre angajatori alocă 1.000 de lei pentru fiecare angajat. Un sfert dintre managerii de HR și managerii de departament care au participat la sondaj spun că bugetul pe care l-au avut anul acesta la dispoziție a fost mai mare decât anul trecut, iar 64,3% declara că au sumele alocate au rămas la fel. Sondajul a fost realizat în luna octombrie, pe un eșantion de 120 de respondenți – manageri de HR, manageri de departament, team leaderi și antreprenori

Din seria Povești business de Crăciun, vezi și:

Povești business de Crăciun. Atelierul de globuri și lupta cu prețurile. Fondator de afacere cu sticlă: “Am fost afectați de multe scumpiri – la materie primă, la gaze, la curent”

și

Povești business de Crăciun. Florăria care decorează restaurante, mall-uri și case. Manager: “În fiecare an, tendința pieței e de creștere”/ Despre prețuri: “Nu am avut majorări ca în acest an de când suntem pe piață”

 

Foto: Academia lui Mos Craciun, Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *