Precaritate: unul din doi europeni consideră că puterea lor de cumpărare a scăzut în ultimii trei ani

istanbul bazar turcia inflatie Sursa foto: Dreamstime

Problema puterii de cumpărare preocupă majoritatea țărilor europene, ale căror populații se confruntă cu aceleași dificultăți economice, scrie Le Figaro, potrivit Rador.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe măsură ce inflația a atins 10,7% în octombrie în zona euro, iar Bătrânul Continent este afectat de creșterea costurilor energiei – legată de războiul din Ucraina – majoritatea europenilor consideră că puterea lor de cumpărare a scăzut în acest context economic delicat.

Într-un studiu amplu Ipsos realizat în șase țări europene – Franța, Italia, Germania, Polonia, Grecia și Regatul Unit – pentru Secours Populaire, eșantioane reprezentative din fiecare națiune selectată – 1.000 de respondenți per țară – explică modul în care mediul inflaționist le-a afectat portofelul.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Prima lecție despre evoluția puterii de cumpărare în ultimii trei ani: 54% dintre europeni consideră că aceasta a scăzut, 17% sunt de părere inversă. În detaliu, 63% dintre francezi se consideră a fi într-o situație financiară mai proastă decât acum câțiva ani. Doar 13% cred că puterea lor de cumpărare s-a îmbunătățit. Și asta, în timp ce consecințele inflației în Franța sunt mult mai line și susținute de stat decât în ​​alte țări. În total, 27% din totalul eșantionului se declară într-o situație precară. Dar 55% dintre europeni sunt alarmați de riscul de a se afla în această situație. O îngrijorare care se ridică la 42% în rândul francezilor.

Pentru o foarte mare majoritate a respondenților (89%), creșterea prețului la încălzire sau chiar la combustibil este cea care a dus la această scădere a puterii de cumpărare. Mult mai mult decât creșterea impozitelor (31%) sau o scădere a veniturilor (19%). Alte date relevante: după ce “au redus deja tot putea fi redus”, 64% dintre europeni spun că nu mai știu la ce cheltuieli să facă compromisuri. O tensiune care are consecințe foarte clare asupra cheltuielilor și timpului liber. De exemplu, 49% dintre respondenți s-au temut deja că nu vor putea satisface nevoile copiilor lor în ceea ce privește mesele sau costurile sănătății. Aceeași proporție a renunțat și la a-și trimite copilul în vacanță.

Confruntați cu o inflație record, 66% dintre europeni sunt, de asemenea, îngrijorați de creșterea prețurilor la combustibili, 64% când vine vorba de produse alimentare și 62% dacă trebuie să gestioneze o cheltuială majoră neașteptată. Rate care cresc reciproc la 74, 72 și 65% în rândul francezilor chestionați. Peste media europeană, așadar.

Dacă Grecia este plasată în mod regulat drept țara care exprimă cele mai multe dificultăți, francezii rămân adesea deasupra omologilor lor europeni. Când 62% din populații și-au restricționat recent mișcările pentru a economisi bani, 66% dintre francezi s-au trezit deja în această situație. Când 47% dintre europeni au fost nevoiți să nu mărească încălzirea în timp ce  le era frig, acesta era deja cazul pentru 50% dintre francezi.