Bulgaria încearcă să-și convingă partenerii români de importanța construirii de noi poduri peste Dunăre, a declarat premierul Rosen Zhelyazkov, potrivit serviciului de informare al guvernului, transmite agenția bulgară de presă BTA. Premierul a inspectat locul unde va fi construit viitorul terminal portuar fluvial de la Tutrakan. El a fost însoțit de primarul orașului Tutrakan, Dimitar Stefanov, și de ambasadorul Bulgariei în România, Radko Vlaykov.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Zhelyazkov a declarat că guvernul bulgar înțelege dificultățile bugetare ale României și a luat în considerare și alte opțiuni în afară de poduri. Prim-ministrul l-a invitat pe omologul său român, Ilie Bolojan, la o întâlnire de lucru pentru a discuta despre legăturile peste Dunăre, care, potrivit lui Zhelyazkov, vor aduce beneficii excepționale ambelor țări.

El a menționat că, pentru ca terminalul portuar din Tutrakan să înceapă să funcționeze, trebuie făcute anumite investiții modeste și trebuie selectat un concesionar.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Primarul Stefanov a declarat că întreprinderile nu numai din Tutrakan, ci și din municipalitățile învecinate au exprimat o mare nevoie de o mai bună conectivitate între Bulgaria și România. Acest lucru va îmbunătăți relațiile comerciale și turismul și va facilita angajarea forței de muncă pe ambele maluri ale Dunării.

„Acest feribot este extrem de necesar și va umple un gol. Nu există absolut nicio conexiune pe o distanță de 100 de kilometri. Trebuie să compensăm lipsa podurilor cu linii de feribot”, a spus ambasadorul Vlaykov.

Terminalul portuar este inclus în planul de acțiune actualizat pentru concesiunile guvernamentale pentru perioada 2021-2027, fiind luate în considerare opțiuni pentru extinderea activităților desfășurate și completarea serviciilor portuare furnizate prin manipularea mărfurilor ro-ro. Partea română și-a exprimat interesul, precum și disponibilitatea de a participa la deservirea legăturii de transport fluvial, a adăugat guvernul bulgar în comunicatul său de presă.

Nu este prima dată când bulgarii cer mai multe poduri peste Dunăre.

Recent, viceprim-ministrul bulgar și ministru al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, a declarat că mai multe poduri peste Dunăre nu reprezintă doar o problemă bilaterală între Bulgaria și România – aceasta este o prioritate strategică pentru prosperitatea întregii UE și pentru securitatea colectivă în cadrul NATO.

El a făcut declarațiile într-o întâlnire cu coordonatorul coridorului de transport Rin-Dunăre, Margarida Marques, și cu Mario Mauro – coordonatorul coridorului de transport Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee.

România e reticentă față de cererile Bulgariei pentru noi poduri, temându-se că transportatorii de mărfuri vor alege porturile bulgărești de la Marea Neagră în detrimentul Portului Constanța. Guvernul României a condiționat permanent demararea proiectelor de poduri de dragarea Dunării de către Bulgaria – o operațiune care ar face fluviul navigabil pentru o perioadă mai lungă din an și ar favoriza Portul Constanța.

„Construcția mai rapidă a celui de-al treilea pod peste Dunăre și încheierea acordurilor pentru încă două poduri – Silistra – Călărași și Nikopole – Turnu Măgurele – sunt priorități cheie pentru Bulgaria”, a declarat ministrul Karadjov.

El a subliniat că Bulgaria a accelerat la maximum procedurile pentru proiectul Fast Danube 2 și draghează anual fluviul pentru a-i asigura navigabilitatea pe tot parcursul anului.

„Sunt convins că vom primi cel mai înalt sprijin din partea Comisiei Europene. Aceste proiecte depășesc interesele naționale – sunt importante pentru întreaga Uniune”, a adăugat el.

Grozdan Karadjov a mai făcut declarații similare în urmă cu o lună, în cadrul unei întâlniri trilaterale cu Konstantinos Kyranakis, viceministrul transporturilor din Grecia, și Horatiu Cozma, secretar de stat în Ministerul Transporturilor din România, potrivit unui comunicat al ministerului bulgar.

Dacă tot traficul este concentrat într-un singur punct – în cazul nostru Ruse–Giurgiu –, pierdem complet capacitatea de transport atunci când apar blocaje pe direcția sud–nord. Aceasta nu este o arhitectură de transport sustenabilă. Avem nevoie urgentă de cel puțin o nouă trecere în est, de exemplu un pod la Silistra–Călărași”, a declarat Karadjov.

Iar acum două luni viceprim-ministrul și ministrul bulgar Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, a spus că este necesară construirea unui pod peste Dunăre la Silistra.

Acum, traversarea Dunării între Silistra și Călărași se face doar cu bacul.

Pe lângă al doilea pod din Ruse, adică al treilea pod peste Dunăre, trebuie să mai fie încă două, dintre care unul trebuie să fie neapărat în Silistra, a explicat Karadjov.

„Dacă acest lucru nu se schimbă la nivelul CE și nu se găsesc mecanisme pentru a stimula construirea celui de-al patrulea pod al nostru aici, în Silistra, nu văd niciun beneficiu în a continua să vorbim despre coridoarele sud-nord, despre planuri gigantice de sprijinire a restaurării Ucrainei. Cred că acest lucru va deveni o piatră de temelie pentru mine, în calitate de ministru, în ceea ce privește podurile, în general, tranziția noastră Bulgaria-România”, a adăugat Karadjov.

El s-a aflat la Silistra pentru a participa la o reuniune de informare, parte a Campaniei naționale de informare pentru introducerea euro în Bulgaria.

CNAIR are 11 oferte pentru al doilea pod

Compania de Drumuri a primit 11 oferte la licitația pentru studiul de fezabilitate pentru al doilea pod peste Dunăre la Ruse – Giurgiu, a anunțat la începutul lunii iulie a acestui an șeful CNAIR Cristian Pistol. Anterior au fost peste 10 amânări succesive al deschiderii licitației.

Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului, care are o valoare de 60,87 de milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin CEF 2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei) -Componenta Mobilitate militară.

Conform lui Cristian Pistol, studiul de fezabilitate, care trebuie să fie elaborat în maximum 23 de luni, trebuie să stabilească:
– amplasamentul podului Giurgiu-Ruse 2,
– tipul podului (doar rutier sau rutier și feroviar)
– valoarea construcției.