Prețurile la energie și inflația afectează companiile din domeniul agroalimentar. Firma care deține brandul Lăptăria cu Caimac estimează pierderi de 1,6 milioane de lei în acest an, pe fondul contextului economic dificil

Laptaria cu Caimac, Agroserv Mariuta, BVB bursa Sursa foto: BVB

Agroserv Măriuța, firma care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a realizat vânzări de 54,9 milioane de lei, în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 4% față de perioada similară a anului trecut, arată un raport publict la Bursa de Valori București. Firma a înregistrat însă o pierdere de 1 milion de lei comparativ cu anul trecut, când a încheiat primele nouă luni din 2021 cu un profit net de 3,4 milioane de lei. În contextul majorării prețurilor la energie, combustibil, dar și al inflației, care a condus la majorarea costurilor cu materiile prime și consumabile, peste rata de creștere a veniturilor din exploatare, cheltuielile au crescut într-un ritm mai rapid decât veniturile și astfel rezultatul net a fost afectat semnificativ,

“În primele nouă luni ale anului am fost nevoiți să înfruntăm o serie de provocări la care nu ne-am fi așteptat în nici cel mai sumbru scenariu la momentul în care am decis să facem pasul către listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Declanșarea războiului a condus într-o manieră extrem de rapidă către un lanț de evenimente nefericite care și-au pus și își pun încă amprenta asupra multor afaceri din România, inclusiv a noastră. Astfel, în loc să ne axăm doar pe aspectele de dezvoltare ale afacerii noastre, a trebuit să avem în vedere doar cum să atenuăm cât mai multe dintre provocările pe care leam avut și le avem de înfruntat, precum majorarea prețurilor la energie, combustibil și inflația. În plus, de parcă nu era de ajuns, afacerea noastră a fost puternic lovită și de secetă, în special în primăvară, lucru care a condus la scăderea producției agricole per total”, transmite Mădălina Cocan, director general Lăptăria cu Caimac.

La 30 septembrie 2022, valoarea vânzărilor a fost de 54,9 milioane de lei, în creștere cu 4% față de perioada similară a anului trecut. Firma a înregistrat însă pierderi. “În contextul majorării prețurilor la energie, combustibil, dar și al inflației, care a condus la majorarea costurilor cu materiile prime și consumabile, peste rata de creștere a veniturilor din exploatare, cheltuielile au crescut într-un ritm mai rapid decât veniturile și astfel rezultatul net a fost afectat semnificativ, fiind înregistrată o pierdere de 1 milion de lei comparativ cu anul trecut când am încheiat primele nouă luni din 2021 cu un profit net de 3,4 milioane de lei”, spune Cocan.

Astfel, conducerea a decis revizuirea bugetului aprobat în cadrul AGA din aprilie 2022 și furnizarea către investitori a unor noi așteptări legate de finalul acestui an. “Am fost nevoiți să revizuim bugetul de venituri și cheltuieli aprobat în cadrul AGA din luna aprilie, prin scăderea cifrei de afaceri, de la 94,4 la 91,1, în special pentru activitățile de zootehnie și fabrică și prin creșterea cheltuielilor, în principal la nivel de producție și dobânzi. Deși am reușit să transferăm o parte dintre aceste costuri către clienți în T3 2022, aspect vizibil în încetinirea majorării costurilor, nu vom putea evita în acest an impactul creșterilor rapide din T2 2022. Însă, vom continua să aplicăm un management strict al costurilor, ceea ce va duce la scăderea cheltuielilor de transport, precum și administrative, acestea din urmă fiind avute în vedere să fie reduse cu 18% față de bugetul aprobat în aprilie AGA. Cu toate acestea, măsurile pe care le avem în vedere nu vor fi suficiente pentru a încheia anul profitabil, prin urmare ne așteptăm să închidem anul 2022 cu o pierdere netă de 1,6 milioane de lei”, a mai spus Cocan.

Agroserv Măriuța SA este o societate comercială ce în principal desfășoară o activitate agricolă mixtă cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor. Începând cu anul 2018, Compania și-a adăugat o nouă arie de business, și anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obținerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile.

În prezent, Compania desfășoară activități de cultură a plantelor pe o suprafață de aproximativ 3.000 ha, dintre care 2.600 ha administrate exclusiv de Agroserv Măriuța – proprietate și arendă. Din totalul producției vegetale (porumb, grâu, rapiță, floarea soarelui, orz, lucernă, triticale și altele), aproximativ 30% constă în autoconsum, dedicat în special hrănirii animalelor.

Sursa foto: BVB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *