Primăria Capitalei va semna cu Solaris (Polonia) contractul pentru 100 de troleibuze noi, un contract de aproape 300 de milioane lei cu finanțare din fonduri europene nerambursabile, a anunțat luni, Primarul General Nicușor Dan. La licitația PMB, Solaris a fost singurul producător care a depus ofertă. Primăria Capitalei a lansat pe 12 august licitația pentru achiziția a 100 de troleibuze noi cu o lungime de 12 metri și autonomie de minimum 20 de kilometri, iar în urma contestațiilor Solaris și Skoda admise la CNSC a modificat valoarea contractului și termenele de livrare (detalii aici). Capitala mai are doar 227 de troleibuze cu o vechime medie de 18 ani. Totodată, Nicușor Dan a confirmat că turcii de la Karsan au câștigat licitația pentru primele autobuze noi despre care Economedia a scris aici:
,,Bucureștiul va avea 100 de troleibuze și 100 de autobuze electrice noi. Transportul în comun va deveni astfel mai atractiv atât pentru locuitorii orașului, cât și pentru turiști. Comisia de evaluare a finalizat analiza ofertei depuse de firma Solaris pentru achiziția a 100 de troleibuze cumpărate cu fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu.
–Raportul final va fi trimis către ANAP pentru validare, iar mai apoi va fi atribuit câștigătorului licitației.
-Termenul de livrare pentru cele 100 de troleibuze este de 22 de luni de la semnarea contractului.
–Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.
–Garanția funcționării va fi de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă.” -Nicușor Dan.
Este a doua licitație a Primăriei pentru troleibuze noi după ce în administrația Firea, PMB desemnase un câștigător din Turcia care prezentase o licență pentru un autobuz electric.