Un tren fără conductor a efectuat luni primele sale călătorii demonstrative pe o reţea urbană din Hamburg, Germania, o “premieră mondială”, potrivit companiilor Deutsche Bahn şi Siemens, pentru care această tehnologie ar urma să permită îmbunătăţirea regularităţii traficului feroviar, transmite agenția AFP, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Începând din luna decembrie, patru trenuri autonome vor intra în serviciu în acest oraş portuar din nordul Germaniei, în cadrul unui proiect de modernizare a reţelei de trenuri urbane, ‘S-Bahn’.

“Deutsche Bahn şi Siemens au pus la punct primul tren din lume care rulează singur”, au anunţat cele două companii într-un comunicat de presă.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Tehnologia nu necesită o cale ferată specială, trenul autonom rulând pe aceeaşi reţea ca şi trenurile pilotate de conductori umani. Cu toate acestea, un mecanic de locomotivă este prezent în cabina de pilotaj, din motive de securitate. Însă trenul efectuează toate manevrele, de exemplu în depouri, în deplină autonomie.

Tehnologia autonomă, care se bazează pe un protocol european de comunicare digitală, ar urma să permită majorarea, cu până la 30%, a numărului de pasageri transportaţi, îmbunătăţind simultan punctualitatea şi reducând cu 30% consumul de energie, susţine directorul conglomeratului industrial Siemens, Roland Busch. “Tehnologia este deja omologată”, a precizat Roland Busch.

Pentru operatorul feroviar al Deutsche Bahn, automatizarea ar urma să permită “o ofertă îmbunătăţită fără a construi noi kilometri de cale ferată”, susţine directorul companiei, Richard Lutz.

În Franţa, compania naţională de căi ferate SNCF şi partenerii săi industriali, printre care se numără Alstom, Boschşi Thales, şi-a propus să introducă în circulaţie un prototip de tren autonom în 2023.