Primul tren autonom a fost testat cu succes în Germania

Trenuri, Alstom pixabay.com

Un tren fără conductor a efectuat luni primele sale călătorii demonstrative pe o reţea urbană din Hamburg, Germania, o “premieră mondială”, potrivit companiilor Deutsche Bahn şi Siemens, pentru care această tehnologie ar urma să permită îmbunătăţirea regularităţii traficului feroviar, transmite agenția AFP, citată de Agerpres.

Începând din luna decembrie, patru trenuri autonome vor intra în serviciu în acest oraş portuar din nordul Germaniei, în cadrul unui proiect de modernizare a reţelei de trenuri urbane, ‘S-Bahn’.

“Deutsche Bahn şi Siemens au pus la punct primul tren din lume care rulează singur”, au anunţat cele două companii într-un comunicat de presă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Tehnologia nu necesită o cale ferată specială, trenul autonom rulând pe aceeaşi reţea ca şi trenurile pilotate de conductori umani. Cu toate acestea, un mecanic de locomotivă este prezent în cabina de pilotaj, din motive de securitate. Însă trenul efectuează toate manevrele, de exemplu în depouri, în deplină autonomie.

Tehnologia autonomă, care se bazează pe un protocol european de comunicare digitală, ar urma să permită majorarea, cu până la 30%, a numărului de pasageri transportaţi, îmbunătăţind simultan punctualitatea şi reducând cu 30% consumul de energie, susţine directorul conglomeratului industrial Siemens, Roland Busch. “Tehnologia este deja omologată”, a precizat Roland Busch.

Pentru operatorul feroviar al Deutsche Bahn, automatizarea ar urma să permită “o ofertă îmbunătăţită fără a construi noi kilometri de cale ferată”, susţine directorul companiei, Richard Lutz.

În Franţa, compania naţională de căi ferate SNCF şi partenerii săi industriali, printre care se numără Alstom, Boschşi Thales, şi-a propus să introducă în circulaţie un prototip de tren autonom în 2023.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: