Cea mai mare companie de transport feroviar din Japonia va începe luna viitoare să testeze primul tren alimentat cu hidrogen de concepţie niponă, un nou pas spre obiectivul ţării de a ajunge la neutralitatea emisiilor de carbon până în 2050, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres.
Trenul compus din două vagoane, denumit “Hybari”, o combinaţie între cuvântul hybrid şi cuvântul japonez pentru ciocârlie, a costat aproximativ patru miliarde de yeni (35 de milioane de dolari) pentru a fi dezvoltat şi poate călători pe o distanţă de până la 140 de kilometri la o viteză maximă de 100 km/h pentru o singură alimentare cu hidrogen.
Transportatorul feroviar East Japan Railway Co., cel care a dezvoltat trenul cu hidrogen în parteneriat cu Toyota Motor Corp. şi Hitachi Ltd., intenţionează să folosească aceste garnituri pentru înlocuirea trenurilor diesel şi de asemenea caută pieţe de export. Utilizarea în serviciu comercial ar urma să înceapă în 2030.
Japonia a făcut din hidrogen o sursă cheie de energie curată pentru a ajunge la neutralitatea emisiilor de carbon. Grupul Toyota şi-a propus o majorare de zece ori a producţiei de automobile alimentate cu hidrogen Mirai, care acum a ajuns la a doua generaţie, în condiţiile în care din ce în ce mai multe autobuze şi vehicule comerciale cu celulă de combustibil sunt în circulaţie.
Guvernul de la Tokyo vrea să stimuleze utilizarea hidrogenului până la aproximativ 20 milioane de tone până în 2050, iar companii energetice precum Iwatani Corp. şi Kawasaki Heavy Industries Ltd. încearcă să pună la punct lanţuri de aprovizionare cu hidrogen pentru a putea reduce preţurile.
Europa este un pionier în ceea ce priveşte trenurile cu hidrogen, în Germania un prim astfel de tren construit de firma franceză Alstom SA fiind introdus în 2018. Companiile germane Siemens AG şi Deutsche Bahn AG dezvoltă noi trenuri regionale şi staţii speciale de alimentare pe care le vor testa în 2024.