Producătorul american de avioane Boeing a fost cel mai mare perdant al anului 2024 în indicele Dow Jones

Boeing P-8A Poseidon, avion american recunoastere monitorizare, sua, armata americana Sursa foto: boeing.com

Producătorul american de avioane Boeing a devenit cel mai mare perdant al anului 2024 în indicele Dow Jones, înregistrând o scădere de 32% a acţiunilor, în contextul unei serii de crize care au afectat compania, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

În contrast, rivalul european Airbus a înregistrat o creştere de peste 11% în acelaşi an, iar indicele S&P 500 a crescut cu mai mult de 23%.

Acţiunile Boeing au început anul trecut la 257,50 dolari pe unitate, dar o explozie a unui panou de uşă fix, în timpul unui zbor al unui avion 737 MAX operat de Alaska Airlines pe 5 ianuarie, a declanşat investigaţii şi o oprire temporară la sol a acestui model popular.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Până la sfârşitul lunii, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus o limită de producţie de 38 de avioane pe lună pentru modelul 737, invocând probleme de siguranţă şi calitate, iar preţul acţiunilor a scăzut la aproximativ 211 dolari pe unitate.

Deşi limita impusă de FAA nu a fost ridicată, Boeing a întâmpinat dificultăţi în atingerea acestei capacităţi maxime din cauza problemelor din lanţul de aprovizionare, a defectelor de calitate şi a unei greve de şapte săptămâni care a oprit temporar cea mai mare parte a producţiei de avioane comerciale, inclusiv programul 737.

Compania a continuat să înregistreze pierderi majore în sectoarele comerciale, militare şi spaţiale pe parcursul anului.

În iulie, Boeing a anunţat un acord de 4,7 miliarde de dolari pentru achiziţionarea Spirit AeroSystems, un furnizor aflat în pierderi, responsabil de producţia fuselajelor pentru modelul 737. Spirit s-a confruntat cu probleme serioase de calitate a producţiei.

În august, Kelly Ortberg, un veteran al industriei aerospaţiale, a preluat funcţia de CEO al Boeing, înlocuindu-l pe Dave Calhoun. Totuşi, luna de miere a lui Ortberg s-a încheiat rapid, în septembrie, când aproximativ 33.000 de muncitori din producţie au declanşat o grevă legată de un conflict contractual, care a durat până în noiembrie. În timpul grevei, acţiunile companiei au atins un minim de 137,07 dolari pe unitate.

Ortberg a anunţat reducerea forţei de muncă cu 10% şi a prevăzut că Boeing va continua să consume numerar în 2025. Reluarea producţiei modelului 737 la începutul lunii decembrie şi promisiunea de reducere a costurilor cu forţa de muncă au contribuit la o redresare parţială a acţiunilor Boeing, care s-au tranzacţionat marţi la aproximativ 177 de dolari pe unitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.