Producătorul auto chinez BYD va lua în considerare construirea unei a doua fabrici de asamblare în Europa în 2025, a declarat joi directorul său european Michael Shu, transmite agenția Reuters, citată de News.ro. BYD a declarat în decembrie anul trecut că va construi o fabrică de vehicule electrice în Ungaria, devenind primul mare producător auto chinez cu o bază de producţie în Europa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vorbind la conferinţa FT Future of the Car, Shu a spus că BYD va aduce în Europa un vehicul electric low-cost bazat pe modelul său chinezesc Seagull.

Versiunea europeană a Seagull, care se vinde cu amănuntul în China la mai puţin de 10.000 de dolari, ar trebui să coste mai puţin de 20.000 de euro în Europa, a spus Shu.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Vehiculele electrice sunt, în medie, cu aproximativ 30% mai scumpe decât modelele echivalente cu motor cu combustie, ceea ce a redus cererea de maşini cu emisii zero, lăsând producătorii auto tradiţionali din Europa să dezvolte modele mai accesibile.

Shu a spus că BYD doreşte să devină un producător lider de vehicule electrice în Europa până în 2030.

”Suntem încrezători că am putea fi într-o poziţie de lider până în 2030”, a spus el.

BYD a declarat în decembrie anul trecut că va construi o fabrică de vehicule electrice în Ungaria, devenind primul mare producător auto chinez cu o bază de producţie în Europa.

Shu a vorbit în timp ce preşedintele chinez Xi Jinping a vizitat Ungaria la a treia şi ultima sa oprire din primul său turneu european în ultimii cinci ani.

Ungaria, sub conducerea primului ministru de dreapta Viktor Orban, a devenit un partener important de comerţ şi investiţii pentru China, spre deosebire de alte ţări ale Uniunii Europene.

Relaţiile politice calde s-au transformat în investiţii, deoarece producătorii chinezi de baterii şi vehicule electrice au început să producă în Ungaria.

Producătorul de baterii EV CATL a fost printre cei mai mari investitori din Ungaria, cu o fabrică de baterii de 7,3 miliarde de euro în Debrecen.