Producătorul auto chinez BYD va lua în considerare construirea unei a doua fabrici de asamblare în Europa în 2025, a declarat joi directorul său european Michael Shu, transmite agenția Reuters, citată de News.ro. BYD a declarat în decembrie anul trecut că va construi o fabrică de vehicule electrice în Ungaria, devenind primul mare producător auto chinez cu o bază de producţie în Europa.
Vorbind la conferinţa FT Future of the Car, Shu a spus că BYD va aduce în Europa un vehicul electric low-cost bazat pe modelul său chinezesc Seagull.
Versiunea europeană a Seagull, care se vinde cu amănuntul în China la mai puţin de 10.000 de dolari, ar trebui să coste mai puţin de 20.000 de euro în Europa, a spus Shu.
Vehiculele electrice sunt, în medie, cu aproximativ 30% mai scumpe decât modelele echivalente cu motor cu combustie, ceea ce a redus cererea de maşini cu emisii zero, lăsând producătorii auto tradiţionali din Europa să dezvolte modele mai accesibile.
Shu a spus că BYD doreşte să devină un producător lider de vehicule electrice în Europa până în 2030.
”Suntem încrezători că am putea fi într-o poziţie de lider până în 2030”, a spus el.
BYD a declarat în decembrie anul trecut că va construi o fabrică de vehicule electrice în Ungaria, devenind primul mare producător auto chinez cu o bază de producţie în Europa.
Shu a vorbit în timp ce preşedintele chinez Xi Jinping a vizitat Ungaria la a treia şi ultima sa oprire din primul său turneu european în ultimii cinci ani.
Ungaria, sub conducerea primului ministru de dreapta Viktor Orban, a devenit un partener important de comerţ şi investiţii pentru China, spre deosebire de alte ţări ale Uniunii Europene.
Relaţiile politice calde s-au transformat în investiţii, deoarece producătorii chinezi de baterii şi vehicule electrice au început să producă în Ungaria.
Producătorul de baterii EV CATL a fost printre cei mai mari investitori din Ungaria, cu o fabrică de baterii de 7,3 miliarde de euro în Debrecen.