Producătorul clujean de lactate Bonas face primul pas la bursă pe piața AeRO

BVB, Bursa de valori Bucuresti, investitii Sursa foto: Bursa de valori București

Bonas Import Export, compania clujeană care deține brandul de produse lactate Bonas, a debutat ieri, 24 iunie, pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB). Compania a fost înființată în 1991, fiind o afacere de familie, și a devenit treptat unul dintre producătorii de lactate de referință în regiunea Cluj. Acțiunile se tranzacționează sub simbolul bursier BONA.

„În urmă cu mai bine de doi ani, la Cluj-Napoca, Bursa de Valori București și Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat demarau proiectul «Investește pentru viitor!», iar fondatorii Bonas erau prezenți la acel prim workshop. Faptul că astăzi vedem conducerea companiei sunând clopoțelul bursei este o dovadă a faptului că piața de capital este din ce în ce mai mult văzută de antreprenori drept o sursă esențială pentru finanțare. Doar în ultimii trei ani au fost listate aproape 50 de emisiuni de obligațiuni, cu o valoare de peste 2,7 miliarde euro, și 15 companii, cu o capitalizare cumulată de 346 milioane euro, s-au listat la BVB. Aceste cifre vin să întărească faptul că bursa își îndeplinește rolul în susținerea companiilor românești”, a spus Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.

Listarea companiei vine după derularea, în aprilie 2021, a unui plasament privat prin care au fost vândute 40,76% din acțiunile Bonas, la un preț de 5 lei/acțiune. Oferta a fost suprasubscrisă încă din prima zi, compania reușind astfel să strângă de la 114 investitori aproximativ 10 milioane de lei. Plasamentul privat din aprilie a fost realizat cu sprijinul Interdealer Capital Invest, în calitate de Consultant Autorizat. Compania intenționează să folosească mecanismele de finanțare disponibile pe piață de capital, precum majorările de capital, emiterea de obligațiuni corporative, inclusiv convertibile în acțiuni, în funcție de necesarul de finanțare al companiei.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Conducerea companiei urmează să anunțe săptămâna viitoare prima majorare de capital, potrivit lui Pop Daniel, administrator Interdealer Capital Invest.

Produsele lactate Bonas sunt fabricate în localitatea Dezmir, comună Apahida, județul Cluj. Fabrica are o suprafață de peste 1.000 mp, cu o capacitate totală de procesare de 15.000 de litri de lapte pe zi. Produsele Bonas sunt comercializate preponderent în cele 18 magazine proprii din județul Cluj (65% din vânzări), rețele de hypermarketuri (18%), mici retaileri (10%), iar aproximativ 7% din vânzări sunt generate de diverși distribuitori, Horeca sau instituții publice (spitale, grădinițe, școli).

Bonas a înregistrat în 2020 venituri totale de 17,7 milioane lei, în scădere cu 13% față de anul 2019, și un profit net de aproape 452.000 de lei, față de 1,1 milioane lei în 2019, în contextul în care ca urmare a pandemiei de COVID-19 au fost sistate unele livrări către societăți din sectorul HORECA și instituții publice precum grădinițe, școli, spitale. Pentru 2021, conducerea Bonas estimează o creștere cu peste 70% a veniturilor totale, la 30,4 milioane lei, iar trendul ascendent este preconizat să continue, astfel că în 2023, veniturile totale ar urma să ajungă la aproape 55 milioane lei. Profitul net este estimat pentru acest an să urce la aproape 2,2 milioane lei, iar până în 2023, să ajungă la 4,6 milioane lei.

Strategia companiei presupune extinderea rețelei de magazine proprii în județul Cluj, județele limitrofe, dar și în București, în paralel cu creșterea cantității zilnice de lapte procesat în fabrica existentă. Planurile companiei prevăd dezvoltarea unei noi fabrici, dar și lansarea unui sistem de franciză, în principal pentru magazinele din localitățile aflate la o distanță mare de fabrică. În prezent compania are 83 de angajați. În data de 17 iunie 2021 compania a lansat o linie de producție de înghețată din lapte proaspăt, intenționând să investească anul viitor într-o fabrică de înghețată având ca materie primă laptele proaspăt.

Acționarii principali ai companiei sunt Vasile Nas (20,44%), Emil Ovidiu Nas (20,44%), Petru Brad (18,33%), iar restul acțiunilor sunt deținute de persoane fizice și juridice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: