Producătorul de electrocasnice Electrolux avertizează că inflaţia a redus cererea pentru produsele sale şi că ia măsuri de reducere a costurilor

Electrolux Stockholm

Compania suedeză Electrolux a anunţat luni planuri de reducere a costurilor şi a avertizat că profitul său va scădea, în condiţiile în care inflaţia ridicată şi încrederea scăzută a consumatorilor micşorează cererea pentru electrocasnicele sale, transmite Reuters.

Cererea de electrocasnice în Europa şi Statele Unite a scăzut într-un ritm accelerat în trimestrul trei, stocurile mari ale retailerilor şi dezechilibrele lanţului de aprovizionare mărind costurile şi ineficienţa, a spus Electrolux.

”Este de aşteptat ca veniturile grupului să scadă semnificativ în trimestrul trei, în comparaţie cu trimestrul doi, excluzând şi costul unic de ieşire de pe piaţa din Rusia”, a spus grupul într-un comunicat.

În trimestrul aprilie-iunie, Electrolux a înregistrat un profit operaţional mai slab decât se aştepta, de 560 de milioane de coroane suedeze (53,4 milioane de dolari).

Cel mai mare producător de electrocasnice din Europa a declarat că reducerile de costuri în Europa şi America de Nord vor avea ca rezultat o contribuţie semnificativă la obţinerea unor rezultate pozitive în 2023.

”Programul, care începe imediat, se va concentra pe reducerea costurilor variabile, cu o atenţie deosebită dată eliminării ineficienţelor de cost în lanţul nostru de aprovizionare şi producţie”, a spus compania într-un comunicat.

În timp ce Electrolux a investit masiv în fabricile sale din America de Nord, CEO-ul Jonas Samuelson le-a spus analiştilor că pandemia şi penuria de componente au întârziat creşterea producţiei locale.

”Până acum, atenţia noastră s-a concentrat aproape exclusiv pe creşterea producţiei cu orice preţ… Acum trebuie să trecem la o perspectivă mult mai mare de productivitate a costurilor, atât în ​​partea lanţului de aprovizionare, cât şi în propria noastră producţie.”

În Europa, a spus Samuelson, Electrolux se aştepta ca clienţii să continue să întârzie achiziţiile.

”Atâta timp cât vedem încrederea consumatorilor la aceste niveluri foarte scăzute, în combinaţie cu o inflaţie generală foarte mare… oamenii îşi vor ţine portofelul destul de greu”, a spus el.

Acţiunile Electrolux au scăzut cu 42% în acest an. Electrolux a declarat că va detalia ţintele de reducere a costurilor şi costurile de restructurare în raportul său pentru trimestrul al treilea, care urmează să fie prezentat pe 28 octombrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *