Producătorul elveţian de ciocolată Lindt & Sprüngli va oferi dividende mai mari după ce a obținut un profit peste așteptări

lindt Sursa foto: Facebook/Lindt

Grupul elveţian Lindt & Sprüngli, producătorul bomboanelor de ciocolată Lindor şi al faimoşilor iepuraşi de ciocolată înveliţi în folie de aur, a anunţat miercuri o creştere a profitului în 2022 şi de asemenea majorarea dividendelor, în pofida unui an dificil în care inflaţia a afectat apetitul consumatorilor pe o serie de pieţe importante, transmite Reuters.

Vânzările Lindt & Sprüngli au înregistrat anul trecut o creştere de 10,8%, până la 4,97 miliarde franci, în timp ce profitul net a crescut până la 569,7 milioane franci (612,78 milioane dolari), peste aşteptările analiştilor care mizau pe un rezultat net de 566 milioane franci.

În aceste condiţii, compania a propus un dividend de 1.300 de franci pe acţiune, în creştere faţă de 1.200 de franci anul trecut.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Într-un comunicat de presă, Lindt & Sprüngli a subliniat că este pregătit pentru continuarea actualelor condiţii economice, caracterizate prin inflaţie şi volatilitate ridicată, pe majoritatea pieţelor pe care operează. Compania mizează pe o creştere a vânzărilor cuprinsă între 6% şi 8%, în pofida unui context inflaţionist.

Anul trecut, Lindt & Sprüngli a majorat preţurile cu aproximativ 4% ca urmare a creşterii costurile cu ambalajele şi materiile prime, precum lapte şi zahăr, necesare pentru a produce ciocolată.

În condiţiile în care presiunile pe partea de costuri vor continua să reprezintă o provocare, Lindt ar putea decide o nouă majorare în acest an.

“Mă aştept ca majorarea preţurilor să fie una comparabilă cu cea de anul trecut”, a declarat Adalbert Lechner, care în luna octombrie a anului trecut a preluat postul de director general la Lindt & Sprüngli.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: