269 de trenuri au avut întârzieri de peste 50.000 de minute, adică 833 de ore sau 34 de zile luni, între orele 10.00 şi 17.00 în perioada de desfăşurare a protestului angajaţilor de la Căile Ferate, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia. În realitate, întârzierile totale din cauza protestului de luni, 20 decembrie, sunt mult mai mari (aproape duble), pentru că includ şi efectele din timpul nopţii şi apoi de marţi dimineaţă, până la reintrarea în graficul normal de circulaţie şi anume: peste 500 de trenuri şi grupe tehnice cu întârzieri de 60 de zile (87.000 minute sau 1.454 de ore), potrivit unui calcul pe care l-a publicat Măcicăşan Tudor, expert în mobilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

CFR Infrastructură nu a răspuns şi la întrebarea Economedia cu privire la măsurile pentru recuperarea prejudiciului, întârzierile trenurilor fiind cauzate nu de protestul angajaţilor CFR Călători, ci a celor de la CFR SA. „În urma protestului spontan produs în data de 20.12.2021, în intervalul orar 10.00 – 17.00, au întârziat 269 de trenuri cu un total de 50.468 minute. Menționăm faptul că, întârzierile s-au înregistrat, atât în perioada de desfășurare a protestului spontan, cât și în perioada ulterioară, astfel încât, unele trenuri care aveau plecarea după ora 17, nu au putut fi îndrumate din cauza lipsei garniturii (trenul urmând să se formeze din unul din trenurile afectate direct de protest, fie prin anulare, fie prin întârziere)”, a transmis CFR Infrastructură.

Singura Regională CFR unde ceferiştii nu au protestat a fost cea de la Timişoara, poate nu întâmplător, actualul director general CFR Infrastructură, Ion Simu, fiind fostul şef al acesteia. „Pe raza regionalei Iași personalul aparținând CFR SA a oprit trenurile CFR Călători în stațiile Iași, Pașcani, Roman și Bacău cu semnalul pe culoarea roșie, fiind afectate trenurile 6002, 6461, 5603, 5401, 5432, 1541, 5402, 5461, 5415. De asemenea, acțiunea personalului aprarținând CFR SA afectează circulația trenurilor și pe raza regionalelor București, Craiova, Galați, Cluj, Constanta”, a transmis, luni dimineaţă, CFR Călători. (Notă: au fost trenuri afectate şi pe raza CFR Braşov)

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Protestul „spontan” al angajaţilor de la Căile Ferate a fost declanşat ca urmare a amânării pentru 2023 a Statutului Personalului Feroviar. Despre ce au câştigat feroviarii după încetarea protestului, Economedia a scris aici.