Un proces de recrutare automatizat durează 1-2 zile, comparativ cu 4-5 zile pentru cel standard, arată CGS, una din cele mai mari companii de outsourcing din România, care transmite că în prezent recrutează peste 20% dintre noii angajați prin procese automatizate.
Instrumentele de Inteligență Artificială (AI) scurtează durata procesului de recrutare și cresc acuratețea selecției candidaților, afirmă reprezentanții CGS. Compania a subliniat astfel că recrutarea automatizată a dus la o scurtare a procesului cu aproximativ 50%, în timp ce feedback-ul oferit de candidați poate fi monitorizat în timp real, pentru fiecare etapă a recrutării. Astfel, în medie, întregul proces automatizat durează 1-2 zile comparativ cu 4-5 zile pentru cel standard.
„Recrutarea automatizată este tot mai mult folosită. La nivel autohton, astăzi circa 20% dintre noii candidați participă în procesul de selecție în acest fel. Am demarat automatizarea procesului de recrutare pentru rolurile entry level disponibile în companie, exceptând cele care necesită o abordare diferită de cea standard, precum roluri de creație, management sau consultanță. Este important de menționat și faptul că ne orientăm tot mai mult către angajarea de personal pe poziții exclusiv remote, chiar și din zone unde nu avem birouri fizice, iar acest sistem de recrutare este de un real ajutor”, a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.
De asemenea, unul dintre cele mai importante avantaje ale noului sistem de recrutare este faptul că acesta poate oferi mai multe detalii legate de un candidat, comparativ cu informațiile ce pot fi obținute dintr-un CV sau într-un interviu cu o durată limitată. Totodată, există și avantajul faptului că toți candidații completează procesul de aplicare de acasă, fără să resimtă presiunea unui interviu față în față, astfel încât caracterul și performanțele naturale ale acestora pot fi mai corect evaluate. Nu în ultimul rând, atuul major al selecției cu ajutorul unor tool-uri cu Artificial Intelligence (AI) este dat de faptul că aceasta acumulează informație pe măsură ce crește numărul de interacțiuni. Astfel, prin validările care se fac ulterior tot de către factorul uman, aceasta „învață” să selecteze profile cât mai apropiate de „candidatul ideal” căutat de companie.
„Atât pentru noi, cât și pentru candidat, marele câștig oferit de acest proces nu este doar timpul câștigat, ci și faptul că reușim să ne dăm seama mult mai bine în ce departament ar performa cel mai bine fiecare persoană interesată de un post în companie”, a subliniat Vladimir Sterescu.