Oficiul Național al Registrului Comerțului se află, din 26 iulie, pe noul sistem informatic integrat, iar instituția elaborează în această perioadă cererea de finanțare pentru noul proiect informatic, care se bazează pe elemente de robotică și inteligență artificială, a anunțat directorul general al ONRC, Valentina Burdescu. Noul sistem informatic al ONRC va asigura în sistem online integral furnizarea de informații.
ONRC trece prin “schimbări semnificative” în ceea ce privește adaptarea la noile tehnologii, a spus directorul instituției, la un eveniment care a marcat Ziua Națională a Contabilului Român, în 15 iulie.
Aceasta a vorbit despre proiectele de digitalizare a registrului.
“La nivelul ONRC se execută operațiunile finale pentru implementarea noilor tehnologii cu privire la echipamentele hardware, software, de comunicații aferente noului sistem informatic integrat la nivel național. Din 26 iulie, suntem pe noul sistem informatic integrat al ONRC, în integralitate. El începuse să se implementeze de la începutul acestui an. Vom avea la dispoziție noi centre de date, un portal de servicii, un sistem informatic integrat în back office, care să asigure funcționarea serviciilor publice online”, a spus Burdescu.
“A fost o muncă foarte solicitantă, care presupune schimbarea întregului sistem informatic al ONRC pe toate registrele pe care le gestionează, registrul comerțului, registrul beneficiarilor reali, registrul litigiilor, buletinul procedurilor de insolvență, portalul de servicii online, sistemul de back office, ce asigură funcționalitatea, centrele de date, avem două centre de date, la București și Constanta, precum și toate echipamentele hardware și software care sunt aferente oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale”, a spus directorul ONRC.
Noul sistem informatic care se bazează pe tehnologii moderne ar urma să asigure continuitatea serviciilor necesare. De asemenea, ONRC mai are un proiect în lucru, care va aduce inteligența artificială în activitate.
“Suntem în elaborarea cererii de finanțare pentru continuarea dezvoltării sistemului informatic integrat al ONRC, pentru că nu putem să lăsăm nicio clipă să treacă peste noi fără a ne asigura că în viitor putem să avem servicii și să le avem la standarde de calitate și de continuitate. Elaborăm cererea de finanțare pentru noul proiect informatic, care se bazează pe elemente de robotică și inteligență artificială, ceea ce înseamnă că toate operațiunile care sunt cu caracter repetitiv și care pot fi executate de roboți, acestea vor fi executate de roboți, pe toate fluxurile operaționale, atât în portal cât și în back office vom implementa roboți care vor asigura activitățile repetitive, iar inteligența artificială e cea care va aduce elementul inovativ, în special pe portalul de servicii, dar și pe partea de back office a sistemului informatic. Pentru că dvs vedeți un portal de servicii cu servicii informatice online, însă în spatelele acestui portal de servicii se află un sistem informatic de back office complex, cu un volum foarte mare, o bază de date cu toate înregistrările în cele patru registre. Pentru registrul comerțului, înregistrările sunt începând cu 1990. Toate aceste baze de date sunt transportate în noile tehnologii pentru a asigura cu succes eliberarea de informații din Registrul Comerțului”, a spus Burdescu.
Ca element de noutate, pe partea de furnizare de informații, noul sistem informatic al ONRC va asigura în sistem online integral furnizarea de informații. “Nu doar certificatul pe firmă, așa cum se furnizează acum, ci și raportul istoric, cu toate înregistrările care s-au efectuat la o firmă în registrul comerțului și certificatul pe persoană, pe calități, necesar în general pentru CAS. Mai exact, eliberăm certificatul în care certificăm ce calități a deținut o persoană în registrul comerțului, perioada, funcția, atât în datele la zi, cât și în datele de tip istoric. De asemenea, pe parte de înregistrare în registrul comerțului, serviciile au fost optimizate, acestea interacționează, oferim o serie de informații la accesarea lor, astfel încât solicitantul să vadă care sunt ultimele date înregistrate în registrul comerțului pe mențiunea pe care intenționează să o înregistreze, un formular interactiv de act constitutiv la înființarea unei firme în registrul comerțului, extinderea furnizări informații din registrul de beneficiari reali istoric și certificat pe persoane, extinderea pe procedurile de insolvenților, certificat online pe debitor și raport istoric”, a spus Burdescu.
Amintim că în perioada 16 – 25 iulie, portalul online și oficiile ONRC nu vor funcționa. Întreruperile de activitate sunt necesare pentru lucrări de asistență tehnică pentru sistemul informatic integrat al ONRC, transmite instituția. Astfel de întreruperi au avut loc și în luna februarie.