Renault vrea să separe afacerile, pentru a face loc mașinilor electrice. Dacia Mioveni va intra în activitatea dedicată motoarelor termice

Dacia-Mioveni

Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anunţat joi că vrea să separe activitatea companiei, pentru a crea o entitate dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice. Cealaltă entitate, care va include și operațiunile din România, va fi dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, scrie Agerpres.

Potrivit Renault, grupul ia în considerare crearea în Franţa a unei entităţi dedicate Vehiculelor Electrice şi Software-ului. Perimetrul luat în considerare cuprinde activităţile şi tehnologiile în domeniul electric şi în cel software pe întregul lanţ de valoare: inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy şi alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cleon) precum şi funcţiile suport legate de aceste activităţi. Entitatea dedicată vehiculelor electrice ar putea dispune de peste 10.000 de salariaţi la orizontul anului 2023. Această entitate autonomă va adopta un model de business adaptat specificului pieţei vehiculelor electrice şi va putea încheia parteneriate în domeniul noilor tehnologii sau al serviciilor.

În paralel, Renault Group studiază oportunitatea de a crea o nouă entitate care să reunească activităţile sale din afara Franţei din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride. Reunind activităţile şi tehnologiile legate de motoare şi transmisii termice şi hibride, Renault Group are ca obiectiv să pună în valoare potenţialul tehnologiilor sale, inclusiv în domeniul carburanţilor cu emisii scăzute, precum GPL, pentru a crea un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto.

Perimetrul avut în vedere cuprinde activităţile de fabricare a motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride, exceptând producţia de şasiuri, din cadrul: Uzinelor Mecanice: Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina); Inginerie şi R&D : RTS (Spania), RTR (România şi Turcia), RTA (Brazilia) şi Funcţiile suport legate de aceste activităţi.

Această entitate se va baza pe experienţa şi competenţele a circa 10.000 de salariaţi, din afara Franţei, la orizontul anului 2023. În plus, pentru a constitui un lider mondial, global şi competitiv în beneficiul Renault Group, al partenerilor din cadrul Alianţei şi eventual al altor constructori şi clienţi, această entitate va putea dezvolta parteneriate industriale şi tehnologice.

Renault precizează că procesul de consultare cu instanţele reprezentative ale angajaţilor referitoare la aceste proiecte se derulează în ţările implicate iar etapele ulterioare ale acestor studii de strategie vor implica dialogul social.

Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale – Renault – Dacia – LADA – Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170 000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *