Reparații rapide prin PNRR pe linia de tren Brașov – Cluj-Napoca: CFR Infrastructură și Selina au semnat contracte de peste 300 de milioane pentru ridicarea restricțiilor de viteză

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură și constructorul bihorean Selina (Drum Asfalt) au semnat 17 contracte pentru reparații rapide, tip quick wins, pe Magistrala M 300 Brașov – Cluj-Napoca, a anunțat marți compania CFR Infrastructură. Asocierea Drum Asfalt – ZUE (Polonia) a depus singura ofertă pentru reparații pe cei aproximativ 34 de kilometri dintre Aiud, Teiuș Unirea și Războieni, după cum Economedia a arătat aici.

Licitația a fost lansată în mai, iar durata de execuție este de 18 luni.

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că Sucursala Regională CF BRAȘOV a semnat astăzi, 6 decembrie 2022, 17 contracte în valoare totală de 300.157.812,01 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip QUICK WINS – ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR). SUCURSALA REGIONALĂ CF BRAȘOV și Asocierea DRUM ASFALT (România) – ZUE (Polonia) au semnat astăzi 17 contracte pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS, pe intervalele de stații TEIUȘ – AIUD, AIUD – UNIREA și UNIREA – RĂZBOIENI, aferente liniei CF București – Brașov. Valoarea totală a celor 17 contracte de lucrări este de 300.157.812,01 lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h”, arată CFR SA.

În cadrul celor 17 contracte, fiecare cu durata de implementare de 18 de luni, antreprenorul va executa lucrări de tip QUICK WINSpe o lungime totală de 66,6 de km CF, cu materiale de cale noi achiziționate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor.

Principalele beneficii ale lucrărilor tip QUICK WINS sunt:

► creșterea vitezei de circulație prin ridicarea restricțiilor

► eliminarea costurilor cauzate de restricții

► creșterea eficienței activității de operare

► diminuarea efectelor adverse asupra mediului

► maximizarea gradului de siguranță.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *