Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse se închide pentru reparații pe timpul nopții, câte patru ore de luni, 28 august până joi, 31 august, inclusiv, potrivit Poliției de Frontieră. Între 28 și 31 august, între orele 22:00 și 02:00 se fac reparații pe partea bulgară, lucrări de intervenție la rosturile podului care au cedat miercuri și au provocat accidentul în urma căruia traficul a fost oprit 5-6 ore. În afara intervalului de 4 ore (22:00-02:00) circulația se va desfășura dirijat, pe o singură bandă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

DN 5 București-Giurgiu-Ruse este principala rută turistică spre Bulgaria, Grecia și Turcia, dar și ruta comercială pe coridoarele de transport spre Nădlac 2 și Siret. Peste 1000 de camioane, cele mai multe din Turcia, tranzitează zilnic podul construit în 1954.

,,Autorităţile de frontieră bulgare au informat Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu, prin intermediul Centrului Comun de Contact Giurgiu, că în perioada 28-31.08.2023 vor fi demarate lucrări de reparaţii pe partea bulgărească a podului peste fluviul Dunărea dintre Ruse şi Giurgiu-Podul Prieteniei, aspect ce necesită introducerea unor măsuri temporare de reducere a traficului pe pod. Astfel, în perioada respectivă, pe timpul zilei traficul pe Podul Prieteniei se va desfăşura cu dificultate, pe o singură bandă  în zona unde se derulează reparaţii, iar pe timpul nopţii vor fi intervale de timp (între orele 22.00-02.00) când traficul pe pod va fi restricţionat în totalitate, după următorul program:

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
Intervalul orar Trafic autovehicule
28.08.2023, ora 22.00 – 29.08.2023, ora 02.00 Restricţionat
29.08.2023, ora 02.00- 29.08.2023, ora 22.00 Se circulă cu dificultate pe o singură bandă
29.08.2023, ora 22.00 -30.08.2023 ora 02.00 Restricţionat
30.08.2023, ora 02.00- 30.08.2023, ora 22.00 Se circulă cu dificultate pe o singură bandă
30.08.2023, ora 22.00 -31.08.2023, ora 02.00 Restricţionat
31.08.2023, începând cu ora 02.00 Se circulă cu dificultate pe o singură bandă

 

CNAIR a făcut reparații capitale pe Podul Prieteniei în 2015, bulgarii doar plombări

Primul pod dintre România și Bulgaria a fost deschis în 1954, iar în 2015 CNAIR a făcut reparații capitale pe jumătatea pe care o administrează România. Partea bulgară nu a avut nicio intervenție la structura podului, ci doar lucrări de întreținere/plombări ale covorului asfaltic. În 2013, a fost construit Podul Noua Europă la Calafat-Vidin, pod construit de Bulgaria, dar traseul principal pentru traficul comercial și turistic este pe la Giurgiu-Ruse.

Bulgaria spune că vrea pod nou la Giurgiu

Un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse are sprijinul Comisiei Europene spunea în mai, la București, comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, doar că la Sudul Dunării nu era un Guvern stabil.

Ulterior, pe 14 iulie, la București, premierul Bulgariei Nikolai Denkov sublinia importanța unui nou pod , inclusiv pentru întărirea flanului estic al NATO: „Al doilea subiect (n.r după dosarul Schengen) este legat de transport. De ani de zile discutăm de un al doilea pod la Ruse – Giurgiu. Este o direcție foarte importantă care leagă Bulgaria de capitala București. Această direcție a dobândit o dimensiune nouă odată cu începerea războiului din Ucraina de către Rusia. Face parte din direcția logistică pentru pregătirea flancului estic al NATO și de aceea avem toate motivele de a accelera procesul de planificare, proiectare și pregătire a podului în cel mai scurt termen posibil. Am discutat despre posibilele surse de finanțare. Ambele state vor să se realizeze cât mai repede posibil. În același timp, având în vedere că acest proiect necesită timp, din partea noastră s-a pus problema ca în cel mai scurt timp posibil  să se pună în funcțiune linia de ferryboat Ruse – Giurgiu, să putem să ajutăm traficul intens pe linie economică și trebuie să-i ajutăm și pe turiști.”