CNAIR aplică restricții pentru camioane pe autostrăzile și drumurile naționale în șapte județe din sudul țării, dar le anunță cu doar câteva minute înainte de a intra în vigoare, timp insuficient pentru informarea transportatorilor, cu atât mai mult pentru a găsi o parcare liberă unde să staționeze. Astfel, luni 21 august și marți, 22 august pe autostrăzile și drumurile naționale din județele Brăila, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov și Teleorman circulația camioanelor care transportă mărfuri neperisabile, animale vii și alte categorii de produse va fi restricționată de la ora 11 00 până la ora 20 00. Economedia a scris aici despre lipsa parcărilor și ce se întâmplă cu transportatorii care trebuie să aștepte cu orele în soare.
Măsura este impusă pentru ,,protejarea asfaltului ” : ,,Restricții de circulație (> 7,5 t) cauzate de caniculă
Luni și marți, respectiv 21-22.08.2023, în intervalul orar 11:00 – 20:00, se vor institui restricții de circulație pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t pe sectoarele de drum național, drumuri expres și autostrăzi din județele: Teleorman, Giurgiu, Ilfov, Brăila, Constanța, Ialomița și Călărași. Aceste restricții sunt instituite ca urmare a avertizărilor de caniculă emise de către Administrația Națională de Meteorologie, Cod Galben și Cod Portocaliu – val de căldură în intensificare, caniculă și disconfort termic accentuat.
Măsura este adoptată pentru protejarea și conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformațiilor majore ireversibile (ce implică și pierderea stabilității straturilor rutiere) care pot apărea pe rețeaua rutieră, ca efect al desfășurării traficului greu în condițiile climatice de caniculă.” a transmis CNAIR, luni dimineață pe Facebook, cu doar câteva minute înainte de aplicarea restricțiilor.
La doar o lună de la inaugurare, pe Podul Brăila au apărut denivelări cauzate în principal de nerespectarea restricțiilor de tonaj (limita maximă 40 tone, dar CNAIR susține că sunt camioane încărcate și la 60 de tone) cât și a nerespectării restricțiilor impuse în zilele caniculare. Pe de altă parte, autoritățile au recunoscut că se face și o expertiză a asfaltului : ,,Periculos nu este, sunt niște deformări pe care le-am constatat și noi. Nu doar Podul Brăila are probleme, în general obiectivele de infrastructură noi au o perioadă… în care se mai tasează. Am cerut antreprenorului să facă o expertiză, poate fi și o metodologie de așternere a asfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod”, potrivit oficialilor CNAIR.