Retailerii de modă online au livrat anul trecut 2,9 miliarde de pungi de plastic către cumpărătorii europeni din 6 piețe, chiar dacă multe țări au introdus legislații pentru limitarea utilizării acestora. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Un exemplu este taxa pe pungile de plastic din Marea Britanie, implementată începând cu anul 2015. Cu toate acestea, odată cu orientarea cumpărătorilor către mediul online, tot mai multe pungi de plastic sunt folosite pentru e-commerce.

Dintre marile economii europene, Marea Britanie utilizează acum cel mai mare număr de pungi de plastic pentru livrările e-commerce. Mai exact, anul trecut, aici s-au folosit cu 150 de milioane mai multe pungi de plastic decât în Germania, a doua cea mai mare piață, arată o analiză realizată de Development Economics, la solicitarea DS Smith, o companie International Paper.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Ce se întâmplă cu pungile de plastic?

Se estimează că utilizarea pungilor de plastic va crește cu 47%, pe măsură ce comenzile online pentru articole vestimentare devin din ce în ce mai numeroase, până în 2030.

Astfel, circa 4,2 miliarde de pungi de plastic vor ajunge anual la consumatorii europeni, ceea ce înseamnă un total de 21,8 miliarde de pungi în următorii cinci ani.

  • 7% dintre pungile utilizate în e-commerce-ul de modă sunt refolosite sau reciclate;
  • 93% ajung la groapa de gunoi sau sunt incinerate, echivalentul a 2,6 miliarde de pungi doar anul trecut;

Pe măsură ce e-commerce-ul crește și rata de reciclare rămâne scăzută, alte 3,8 miliarde de pungi de plastic vor ajunge anual în gropile de gunoi sau vor fi incinerate, până în 2030.

„Estimăm că am eliminat deja peste 1 miliard de piese din plastic în ultimii patru ani. Deși tot mai multe cumpărături se fac online, retailerii e-commerce nu au reușit să țină pasul cu magazinele fizice în ceea ce privește înlocuirea pungilor de plastic. Există un obstacol: pur și simplu nu sunt suficiente alternative din hârtie disponibile. Companiile pot fi tentate să prioritizeze costurile, dar utilizarea în continuare a plasticului vine cu un preț – consumatorii nu îl mai vor, iar brandurile care ignoră acest aspect își riscă reputația”, spune Stefano Rossi, CEO Divizia de Ambalaje la DS Smith.

Unele branduri de modă online, precum Zalando, au făcut deja tranziția și utilizează din 2020 pungi de expediere din hârtie, realizate din conținut reciclat și fibre virgine certificate FSC, în locul pungilor de plastic. 

„După introducerea primelor noastre pungi din hârtie, satisfacția clienților față de noul ambalaj a crescut cu 16 puncte procentuale de la un an la altul. Rata ridicată de acceptare ne oferă încredere că suntem pe drumul cel bun, în contextul în care pungile de hârtie sunt ușor de reciclat în majoritatea țărilor europene”, declară David Fischer, Director Logistica Sustenabilă și Ambalaje la Zalando.

Atitudinea cumpărătorilor

Potrivit datelor din analiza Development Economics:

  • 74% dintre locuitori doresc eliminarea pungilor de plastic acolo unde există alternative.
  • 68% dintre cumpărători preferă să primească produsele comandate în ambalaje din carton sau hârtie.

Jumătate dintre cumpărători spun că se simt vinovați de cantitatea de plastic folosită la ambalarea comenzilor lor și consideră că responsabilitatea pentru reducerea utilizării plasticului revine:

  • 41% companiilor de ambalaje.
  • 36% retailerilor.
  • 23% guvernelor.

Mai mult de jumătate dintre cumpărători ar fi mai tentați să comande de la un retailer de modă care folosește ambalaje ușor reciclabile. Cumpărătorii din Polonia sunt cei mai dornici să primească livrările de îmbrăcăminte și accesorii în ambalaje din hârtie sau carton, comparativ cu britanicii.