Revenirea din pandemie a declanşat o dispută pentru trotuare între cafenele şi automobile în Roma

Roma, Colosseum, Italia Sursa foto: Pixabay

Pe măsură ce capitala Italiei încearcă să îşi repornească economia după pandemia de coronavirus, autorităţile au declanşat o dispută pentru trotuarele din oraşul etern, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

În condiţiile în care servitul mesei la interior este în continuare interzis de măsurile destinate combaterii epidemiei de Covid-19, edilii Romei au permis în luna aprilie cafenelelor şi restaurantelor să înfiinţeze, gratuit, spaţii pentru servit în zonele publice. Practic asta a însemnat ocuparea unor spaţii de parcare şi aşa limitate pe străzile din Roma, ceea ce i-a nemulţumit pe şoferi.

“De fiecare dată când apare o nouă terasă trebuie să blochez câteva zeci de postări. Încerc să menţin conversaţia la un nivel constructiv dar nu există un dialog. Furia continuă să se acumuleze”, spune Valerio Ercolino, care gestionează un grup de Facebook pentru locuitorii din cartierul Trieste Salario.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Roma are una dintre cele mai mari rate de motorizare din Europa, cu aproximativ 62 de automobile la 100 de locuitori. În plus, mulţi locuitori ai Romei folosesc automobilul chiar şi pentru deplasări pe distanţe mici, ceea ce provoacă ambuteiaje astfel că potrivit unui studiu realizat de firma de cercetări Nomisma, rezidenţii Romei sunt blocaţi în trafic pentru mai mult de 20 de zile pe an, în medie.

Aglomerarea de automobile are drept rezultat un haos pe trotuare. Parcarea dublă şi chiar triplă este ceva normal, chiar şi pe străzile înguste. În acest condiţii orice spaţiu de parcare “furat” de cafenele nemulţumeşte mai mulţi şoferi.

Cu toate acestea, proprietarii de restaurante cum este Camillo Sanchez, care împreună cu fratele său a deschis bistroul Tierra Organic cu câteva luni înainte de izbucnirea pandemiei, susţin că nemulţumirile sunt un fenomen izolat. “Clienţii noştri sunt toţi localnici şi ne-au sprijinit. Unii s-au plâns dar majoritatea spun că am făcut strada mai frumoasă”, spune Camillo Sanchez, care se numără printre cei 10.000 de proprietari de baruri şi restaurante din Roma care au primit o autorizaţie gratuită pentru a ocupa spaţiul public până la finele anului. Însă în ultimele săptămâni solicitările pentru astfel de autorizaţii au crescut dramatic, ceea ce riscă să creeze noi tensiuni în oraş.

Noile reguli sunt o mană cerească pentru proprietarii de restaurante greu încercaţi din Roma. Înainte de Covid, cafenelele din centrul oraşului trebuiau să plătească peste 14.000 de euro pe an pentru a putea construi o terasă de 50 de metri pătraţi, un spaţiu suficient pentru a găzdui 30 de clienţi.

Susţinătorii extinderii spaţiului pentru servitul mesei în aer liber susţin că măsura autorizaţiilor gratuite este necesară pentru ca industria să îşi revină. Sectorul ospitalităţii din Italia a pierdut 514.000 de locuri de muncă anul trecut şi majoritatea restaurantelor şi barurilor au suferit o diminuare a cifrei de afaceri de peste 50%, potrivit unui raport publicat în luna mai de Asociaţia de profil FIPE.

“În acest moment, drepturile antreprenorilor care sunt dispuşi să lucreze într-un sector care angajează atât de mulţi oameni în acest oraş au prioritate comparativ cu drepturile şoferilor de a-şi parca automobilele. De acea cerem cetăţenilor să aibă răbdare şi să înţeleagă că nevoile oraşului s-au schimbat” spune Andrea Coia, consilier local pentru dezvoltare economică, turism şi muncă.

Însă aceste ajustări ar putea fi prelungite, în condiţiile în care locuitorii Romei se gândesc la viitorul post-pandemie al oraşului înaintea alegerilor locale. Aceasta ar putea însemna şi mai multe presiuni pe şoferi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: