România a primit fonduri europene de peste 52 de milioane de euro pentru a cumpăra 37 de trenuri electrice, anunță Comisia Europeană

trenuri Alstom Sursa foto: Facebook/Alstom

Peste 52 de milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională au fost alocaţi pentru sprijinirea achiziţionării a 37 de trenuri electrice pentru 13 rute interregionale din România, în urma aprobării, luni, a acestui proiect de către Comisia Europeană, anunță un comunicat al executivului european.

Introducerea acestor trenuri electrice de ultimă generaţie va îmbunătăţi conectivitatea şi confortul călătorilor şi va reduce emisiile generate de transporturi.

Cu o capacitate de minimum 300 de călători pe tren, această investiţie va îmbunătăţi semnificativ calitatea serviciilor feroviare de pe principalele coridoare feroviare interregionale electrificate care leagă Bucureştiul de centre de activitate regionale precum Arad, Cluj-Napoca, Constanţa, Braşov, Timişoara, Iaşi, Galaţi, Craiova, Petroşani şi Suceava.

“Noile rame feroviare vor avea un impact pozitiv asupra întregii reţele feroviare din România. Sporirea frecvenţei şi a confortului călătoriilor, precum şi stimularea folosirii trenurilor sunt importante pentru coeziunea teritorială şi socială, facilitând accesul tuturor la locuri de muncă şi la serviciile publice. Acest lucru îmbunătăţeşte sustenabilitatea transporturilor, contribuind astfel la tranziţia verde. Politica de coeziune acţionează împreună cu autorităţile române pentru a pune în aplicare obiectivele Pactului verde european”, a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.

Sursa foto: Facebook/Alstom

Comentarii

  1. Bună ziua,
    toate bune și frumoase, fonduri europene, trenuri noi, electrice…….. 🤔 da’ pe care infrastructură vor circula?! Iarăși punem carul înaintea boilor?! Nu credeți că mai întâi trebuie să avem cale de rulare modernă, gări moderne, depouri moderne, personal de exploatare și întreținere, s.a.m.d. Asta e așa că să mai bifăm ceva la capitolul Achiziționat cu fonduri europene. Dar finalitatea care este?! …. În 5 ani (dacă se vor achiziționa) aceste trenuri vor fi la fel de ,,zdrăngănite” precum trenurile moștenite de dinainte de ’89.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *