România, printre țările cu poluare masivă cauzată de centralele de apartament

centrala apartament mathaus Foto: Mathaus.ro

În ​​sudul și estul Europei, încălzirea locuințelor a fost o sursă majoră de depășire a standardelor de poluare cu particule PM10. Țările care au raportat încălzirea casnică drept sursă semnificativă de depășire a standardelor sunt Croația, Cipru, Bulgaria, Italia, Polonia, România, Slovacia și Slovenia, potrivit unei evaluări a planurilor de calitate a aerului realizată de către Agenția Europeană de Mediu (EEA), citate de agenția EFE și de Rador.

PM10 sunt particule solide sau lichide de praf, cenușă, funingine, particule metalice, ciment sau polen, dispersate în atmosferă, al căror diametru variază între 2,5 și 10 micrometri (µm).

Potrivit EEA, emisiile rezultate din traficul rutier și încălzirea locuințelor sunt principalii vinovați pentru încălcarea standardelor de calitate a aerului stabilite de Uniunea Europeană (UE).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Traficul rutier a fost, potrivit EEA, principalul responsabil pentru emisiile de dioxid de azot din aer, în timp ce încălzirea locuințelor a fost cauza majorității excesului de particule între 2014 și 2020.

Pe parcursul acestei perioade, 944 de planuri de calitate a aerului au fost raportate la EEA, conform raportului „Managementul calității aerului în Europa”, majoritatea concentrate pe reducerea nivelului de dioxid de azot (NO2) și a particulelor cu diametrul egal sau mai mic de 10 µm (PM10).

Statele membre ale UE sunt obligate să stabilească planuri de calitate a aerului pentru a reduce poluarea aerului în zonele în care standardele UE de calitate a aerului sunt depășite și pentru a proteja sănătatea publică și ecosistemele.

Între 2014 și 2020, puțin sub două treimi din toate depășirile raportate ale calității aerului au fost legate de traficul intens în centrele urbane și de apropierea de drumurile principale, în principal din cauza emisiilor de oxizi de azot. Traficul rutier a fost o sursă cheie de poluare a aerului în Europa de Vest și de Nord. Austria, Danemarca, Finlanda, Țările de Jos, Portugalia și Regatul Unit au raportat că traficul rutier a fost singura sursă a acestor depășiri.

Potrivit raportului EEA „Calitatea aerului în Europa 2021”, expunerea la poluarea aerului a cauzat un munăr semnificativ de decese premature și de îmbolnăviri în cele 27 de state membre ale UE în 2019, cu 307.000 de decese premature atribuite particulelor fine și 40.400 dioxidului de azot.

În cadrul Planului de acțiune european pentru zero poluare, Comisia Europeană a stabilit un obiectiv pentru 2030 de a reduce numărul de decese premature cauzate de particulele PM2,5 cu cel puțin 55% față de nivelurile din 2005.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: