Rompetrol și Mol vor prelua pentru 20 de ani spațiile de servicii de pe A1 și A2, pe care le vor dota cu stații de încărcare și snack-baruri

spatiu servicii, autostrada, a1

Un număr de 26 de spaţii de servicii de pe Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti/ Sibiu-Nădlac şi A2 -Autostrada Soarelui (tronsonul Cernavodă-Constanţa) vor fi concesionate pentru 20 de ani distribuitorilor de carburanţi Rompetrol Downstream şi Mol România, operatorii economici urmând să amenajeze şi să întreţină toalete publice, staţii de încărcare pentru maşini electrice, spaţii comerciale şi snack-baruri.

Spaţiile de servicii sunt „în oglindă” pe ambele sensuri de pe A1 şi A2, dispuse în 13 loturi. De asemenea, concesionarul care are deja staţii de alimentare (pentru unele spaţii) poate amenaja şi alte dotări suplimentare, restaurante, moteluri, parcări securizate, anunţă Compania de Drumuri, într-un comunicat de presă.

Pentru fiecare spaţiu de servicii este prevăzută şi o valoare minimă a redevenţei anuale: de exemplu între 2,4 milioane lei pentru spaţiul de servicii de pe A1 Lugoj-Deva la km 428 şi 11 milioane lei pentru spaţiul de servicii de lângă vama Nădlac 2. CNAIR va încasa peste 50 de milioane de lei pe an din chiria celor 13 spaţii de servicii.

Autostrada A 3 Bucureşti – Ploieşti, de aproape 10 ani fără parcări, toalete sau benzinării

Sunt aproape 10 ani de la inaugurarea Autostrăzii A3 București – Ploiești, însă pe cei aproape 70 de kilometri nu este deschisă nicio toaletă, parcare sau benzinărie, deși contractul este semnat încă din 2016 și avea termen inițial de amenajare 2017. Firma care a câştigat contractul de 36 de milioane de lei are termen până la sfârşitul lunii să finalizeze cele 10 parcări de scurtă durată cu toalete. Şi Ministerul Mediului derulează un Program pentru instalarea staţiilor de încărcare de mare putere pe reţeaua de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Spaţiu de Servicii de pe Autostrada A1

Comentarii

  1. Comentariul de la sfârșitul articolului nu (mai) este actual.
    Există toalete, nu știu exact câte, probabil puține, dar, cel puțin pe sensul spre Ploiești există cel puțin una. Evident că ar trebui să existe și benzinării și magazine – și până atunci, dacă este așa de complicat de licitat și de amenajat, ar putea măcar (MT? CNAIR?) să instaleze niște bănci și mese și să asigure plantarea unor mini-perdele forestiere/ amenajarea cu copaci a spațiilor de odihnă, astfel încât să devină un loc unde șoferii și pasagerii chiar să se poată odihni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *