Rușinea de pe Centura Capitalei : CNAIR a deblocat licitația pentru pasajul Cernica și lărgirea Centurii între DN 2 și A 2 și așteaptă ofertele până pe 26 martie. Constructorii au depus 136 de clarificări și au fost avertizați că pot găsi muniție neexplodată pe traseu

Pasaj Cernica Centura București

CNAIR a deblocat licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica. Licitația de aprox. 450 de milioane lei a fost suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136), iar noul termen până la care se așteaptă ofertele este 26 martie 2024, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.

Noul contract pentru finalizarea Pasajului de la Cernica și lărgirea Centurii București Nord (DNCB) între DN 2 – Afumați și A2 Autostrada Soarelui a fost lansat în achiziție pe 4 ianuarie 2024. Contractul are o valoare cuprinsă între 458 și 540 milioane lei și este finanțat 40% prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractului este de 24 de luni, cu 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.

Modernizarea Centurii București Nord ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum aproape 10 ani, un contract fiind semnat încă din 2012 cu Tehnologica Radion (avea termen 2015). Contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 după insolvența constructorului și oprirea lucrărilor. Lucrările au fost reluate în mai 2020 cu Tirrena Scavi care avea 16 luni pentru execuție (lărgire la 4 benzi, execuția pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de pe traseu).

Modernizarea sectorului cu o lungime de 11 kilometri începută acum aproape 10 ani cu Tehnologica Radion și continuată cu Tirrena Scavi (contract reziliat în decembrie 2022) este un proiect critic pentru tranzitul în zona Capitalei, loturile 3 și 4 ale Autostrăzii București Nord fiind încă în proiectare (contractul cu firma din China), respectiv parțial în execuție cu UMB, dar întârziat pentru că nu este autorizație completă pentru viaductul Cernica.

CNAIR a avut nevoie de peste un an pentru expertiza tehnică și proiectul pentru noua licitație. „Obiectul contractului il reprezintaPROIECTARE SI EXECUTIE “Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti, intre A1-DN7 si DN2-A2, Sector DN 2 – A2”, in lungime de aproximativ 11,45 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP.

Pe lângă pasajul de la Cernica, antreprenorul căruia îi va fi atribuit contractul va trebui să facă lucrări de consolidare și lărgire la podurile/pasajele de pe traseu.

Clarificările depuse de constructori :

Muniția neexplodată 

Solicitare: Avand in vedere ca potrivit Art. 12.2.2 din Cerintele Beneficiarului, asanarea Santierului de munitii trebuie sa fie executata “Inainte de inceperea oricaror tip de Lucrari”, iar potrivit celor descrise in cuprinsul Art. 12.36 din Cerintele Beneficiarului “pe acest sector, a fost realizata asanarea Santierului de munitii de fostul Antreprenor in proportie de 100%”, va rugam sa explicati potentialilor Ofertanti insemnatatea urmatoarei precizari a Autoritatii Contractante, extrasa din Art. 12.36 din Cerintele Beneficiarului “avand in vedere ca nu au fost atacate toate lucrarile, se va tine cont de posibilitatea descoperirii de alte munitii”. Intrucat in cuprinsul Art. 3.1 din cerintele Beneficiarului este precizat ca “Lucrarile executate de constructorul Tirrena Scavi S.p.A., in perioada mai 2020-decembrie-2022, au fost realizate in procent de 20,92% si au constat in: […] asanarea santierului de munitii”, solicitam Autoritatii Contractante sa indice potentialilor Ofertanti, care este stadiul corect (exprimat in procente) al activitatilor de asanare de munitie ce trebuie cuantificat in Anexa nr. 1 la Formularul nr. 7 de catre acestia.

Răspuns :  Lucrari de asanare a Santierului de munitii au fost realizate pe intregul sector, insa avand in vedere faptul ca nu au fost atacate toate lucrarile in cadrul contractului care a fost reziliat, se va tine cont de posibilitatea descoperirii de alte munitii.

Întrebare : Va rugam, sa ne confirmati ca nu mai sunt de facut Relocari/Protejari Retele Electrice inalta/ medie/ joasa tensiune.

Răspuns : Asa cum este precizat la art. 3.1.7. [Mutari si/sau protejari de instalatii] din Cerintele Beneficiarului, in anul 2021 au fost elaborate proiecte de relocare/protejare utilitati pentru retele distributie apa si canalizare, distributie gaze naturale, transport gaze naturale si produse petroliere, retele telecomunicatii.Astfel, viitorul Antreprenor va elabora proiectele pentru relocarea/protejarea retelelor electrice de joasa, medie si inalta tensiune.
De asemenea, la cap. 4.3.2. din Cerintele Beneficiarului este prevazut faptul ca se vor elabora proiectele pentru relocare retele de utilitati identificate de catre vechiul Antreprenor si pentru care nu au fost intocmite documentatiile de proiectare, respectiv: retele electrice de joasa, medie si intalta tensiune.
Prin urmare, in cadrul prezentului contract de Proiectare si Executie, se vor intocmi proiecte si se vor executa lucrari pentru relocarea/protejarea retelelor electrice de joasa, medie si inalta tensiune.

Eroare materială în Caietul de Sarcini : 

In Fisa de date la factorii de evaluare pentru inginerul proiectant de poduri se mentioneaza “4 sau mai multe poduri si/sau pasaje si/sau viaducte cu o lungime de minim 200 metri fiecare: 7 puncte”. Vazand atat descrierea algoritmului cat si celelalte praguri ale acestui factor de evaluare va rugam sa confirmati ca este un caz de eroare materiala, lungimea minima fiind aceeasi de 100 metri si pentru acordarea punctajului maxim.

Răspuns : Lungimea solicitata este de 100 m. In cadrul Factorului de evaluare Experienta detinuta de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI, Algoritmul de calcul, paragraful:
“4 sau mai multe poduri si/ sau pasaje si/ sau viaducte cu o lungime de minim 200 metri fiecare: 7 puncte;”
se modifica dupa cum urmeaza:
“4 sau mai multe poduri si/ sau pasaje si/ sau viaducte cu o lungime de minim 100 metri fiecare: 7 puncte;”
In acest sens, a se vedea Clarificarea din oficiu automata generata de SEAP.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *