Șantier nou pe DN 1 Cluj Napoca-Oradea : Selina a primit Autorizația de Construire pentru Centura Aleșd, șosea de 6 kilometri care include și pistă pentru biciclete

Centura_Alesd_final

Constructorul bihorean Selina poate începe lucrările pentru execuția Centurii Aleșd pe DN 1 Cluj Napoca-Oradea după ce Ministerul Transporturilor a eliberat Autorizația de Construire. Centura Aleșd este un proiect pe care Consiliul Județean Bihor l-a preluat de la Ministerul Transporturilor pentru implementare mai rapidă (Descentralizarea în Transporturi -OUG 101/2020). Între ieșirea din Cluj Napoca, Oradea și vama Borș sunt în circulație doar cei 5 kilometri de autostradă de lângă vama Borș 2 și aproape 60 de kilometri în șantier : 42 de kilometri, loturile UMB respectiv 14 kilometri lotul Nurol (Turcia) pe traseul Autostrăzii Transilvania.

Contractul pentru Centura Aleșd, o șosea cu o lungime de 6 kilometri a fost semnat în mai cu Selina pentru 75 de milioane de lei, finanțare prin POIM și o durată de execuție de 12 luni. Pe traseu, pe aprox. 1,6 kilometri centura Aleșd va avea și pistă pentru biciclete.

Date Tehnice Centura Aleşd:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Caracteristicile principale ale Variantei sunt:

  • Lungime traseu – 5,852 km;
  • Viteza de proiectare – 80 km/h;
  • Profil transversal:

– pe partea de sud: lăţime platformă-10,00 m, din care 2×3,50 m lăţime parte carosabilă; 2×1,50 m lăţime acostamente;

– pe partea de nord: lăţime platformă-9,00 m, din care 2×3,50 m lăţime parte carosabilă şi  2×1,00 m lăţime acostamente;

  • Sunt propuse: 5 poduri; 15 podeţe; 2 parcări;
  • Suprafaţa necesară de expropriat – 13,45 ha;
  • Durata de execuţie a lucrărilor este de 12 luni

Tranzitarea oraşului Aleşd pe DN 1 este greoaie după montarea semafoarelor cu buton pentru pietoni ceea ce a făcut ca viteza medie de deplasare să scadă la doar 20 km/h arată Ministerul Transporturilor. „Ȋn aceste condiţii, având în vedere intensitatea crescută a traficului generat, se produc frecvente ambuteiaje,  perturbări în fluenţa traficului, viteza medie de deplasare pe DN1 este de 20 km/h, iar nivelul de serviciu şi capacitatea de circulaţie a drumului  în anul 2020 a fost de nivel „E” – depăşirea nivelului admisibil, situaţie în care devin necesare măsuri de sporire a capacităţii de circulaţie pe segmentul respectiv. În cazul în care nu se realizează o variantă ocolitoare se estimează, prin studiul de trafic, că nivelul de serviciu va ajunge în anul 2030 la nivelul „F” – circulație foarte dificilă, multiple opriri, cozi de așteptare permanente”, arată nota de fundamentare pentru indicatorii tehnico -economici VO Aleșd.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: