Schema de susținere pentru industria HoReCa, care prevede despăgubiri de 20% din diferența între cifra de afaceri din 2020 și cea din 2019, va fi lansată marți și prevede o procedură simplificată, „100% online” și cu „maxim 3 documente” care vor fi solicitate firmelor ce doresc să fie cuprinse în acest program, potrivit unui mesaj postat vineri pe Facebook de ministrul Economiei, Claudiu Năsui.
Potrivit ministrului, „toți cei care aplică și sunt eligibili vor primi bani”. „Ce se întâmplă dacă cererile depășesc bugetul maxim alocat? Vom plăti pe toată lumea proporțional din acel buget maxim. Deci nimeni nu va fi lăsat în urmă”, afirmă Năsui.
Ministrul Economiei spune că „procedura de aplicare este simplă și 100% online” iar „birocrația este redusă la maxim” în condițiile în care „nu e nevoie decât de maxim 3 documente”:
1. un raport făcut de un expert contabil, care să certifice cifra de afaceri aferentă codului CAEN.
2. autorizația de funcționare pentru 2019 și 2020, dacă acestea nu sunt emise de ministerul economiei, antreprenoriatului și turismului.
Claudiu Năsui susține că acest program „este făcut în așa fel încât să fie imposibil de manipulat de către politicieni sau funcționari” iar din această cauză cei care în trecut „erau obișnuiți să poată alege ei cine primește și cine nu primește bani publici” sunt acum „supărați”.
De ce este nevoie de această schemă? Pentru că „statul român a oprit temporar activitatea mai multor firme în perioada pandemiei” deși tot „statul a fost mereu acolo pentru a-și lua partea prin multe taxe și impozite când acestor firme le-a mers bine”. „Acum trebuie să fie acolo și la greu, mai ales atunci când acel greu este impus de stat”, argumentează Claudiu Năsui.
Mai multe despre schema de ajutor HoReCa:
Ultimele precizări despre schema de ajutor HoReCa: ordinea în care se înscriu firmele nu e relevantă. Suma alocată se împarte tuturor beneficiarilor eligibili
Guvernul a aprobat ca domeniul HoReCa să fie scutit de plata impozitului specific până la 25 decembrie