Se montează grinzile principale la pasajul de la Domneşti, pe centura Capitalei. Tablierul metalic este produs la Arad şi va cântări aproape 2.200 de tone

Pasajul Domneşti Sursa foto: Ministerul Transporturilor (secretarul de stat Ionel Scrioşteanu)

Se lucrează în ritm susţinut pe şantierul pasajului de la Domneşti, în cea mai aglomerată intersecţie de pe Centura Capitalei. Se montează grinzile principale ale pasajului, tablierul metalic fiind produs la Arad.

Subcontractorul Tracon, care a preluat lucrarea de la antreprenorul general Straco, a mobilizat aproximativ 130 de muncitori și a început montarea grinzilor principale şi la rampa de urcare dinspre Bucureşti, după ce a finalizat montarea grinzilor la rampa Bragadiru, a anunţat, într-o postare pe pagina de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, responsabil de proiectele din zona Capitalei.

Scrioşteanu a verificat astăzi şantierul de la Domneşti. „Astăzi se toarnă culeea la rampa de urcare dinspre Domnești. Tot aici se lucrează, în continuare, la pilele rampelor. Se sudează elementele la rampa de coborâre spre Bragadiru, după ce montarea grinzilor principale, dar și a celor secundare și a elementelor intermediare a fost finalizată. De asemenea, s-a încheiat montarea grinzilor principale și secundare pentru rampa de urcare spre Chiajna – A1. A început montarea grinzilor principale și la rampa de urcare dinspre București. Tablierul metalic al pasajului Domneşti este produs la Arad. La final va cântări 2.172 tone”, a spus secretarul de stat.

Sursa foto: Ministerul Transporturilor (secretarul de stat Ionel Scrioşteanu)

Sensul giratoriu suspendat de la Domneşti va fi inaugurat în primăvara anului viitor. Va fi primul de pe Centura Capitalei şi al doilea din România

Contractul pentru construirea pasajului suprateran de la Domneşti, cu o lungime de 374 de metri, a fost semnat, după doi ani de contestaţii, în mai 2017, cu termen de execuţie de 2 ani. Nu este finalizat nici acum pentru că antreprenorul în insolvenţă nu a asigurat mobilizarea pe şantier, Compania de Drumuri a făcut exproprieri târziu, iar Primăria Generală (n.r., în mandatul Gabrielei Firea) a modificat proiectul tehnic în 2018 pentru a include bucla de întoarcere a tramvaiului pe Prelungirea Ghencea, situaţie care a dus la exproprieri suplimentare.

Proiectul a „pornit” efectiv de-abia anul trecut, atunci când au intrat în şantier subcontractorii, iar astăzi are un stadiu fizic de execuţie de aproape 30%, finalizarea fiind estimată pentru primăvara anului viitor. Va fi primul sens giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei (alte trei sunt în lucru la Cernica, Berceni şi Popeşti-Leordeni) şi al doilea din România după cel de la Păuleşti-Băicoi, în zona de nord a municipiului Ploieşti. Primul pasaj care se termină pe centura Bucureşti este cel de la Mogoşoaia – pasaj clasic, termenul estimat fiind în această toamnă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *