Secretele călătoriei cu avionul, împărtășite de însoțitorii de bord. Cât este cel mai bun moment pentru zbor și de ce aplaudă unii pasageri?

insotitor de zbor

Navigarea în lumea aeroporturilor și a avioanelor în această perioadă poate fi stresantă, dar dacă cineva este expert în călătorii de sărbători, acela este însoțitorul de bord. CNN Travel a vorbit cu doi veterani din sector, însoțitorul de bord britanic Kris Major și americanul Allie Malis, pentru a afla părerea lor despre unele dintre întrebările cheie legate de călătorie.

Care este cel mai bun moment pentru zbor?

Unele destinații oferă mai multe zboruri pe parcursul zilei, așa că este mai bine să mergeți devreme sau să plecați târziu? Malis votează pentru prima oră a dimineții atunci când face călătorii personale.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Logica lui Malis este că este mai puțin probabil ca vremea să perturbe zborurile la prima oră, chiar dacă au existat întârzieri cu o zi înainte, sistemul s-a resetat de obicei peste noapte.

Când vine vorba de călătoriile de sărbători, Malis – care este, de asemenea, reprezentantul pentru afaceri guvernamentale la Association of Professional Flight Attendants, un sindicat care reprezintă personalul navigant al American Airlines – sugerează să lăsați un timp tampon dacă puteți.

De exemplu, dacă zburați cu o zi înainte de Ajunul Crăciunului, mai degrabă decât pe 24, veți avea o mică marjă de manevră.

Ce pot face dacă zborul meu are întârziere?

Întârzierile se mai întâmplă, iar Malis le reamintește pasagerilor că însoțitorii de zbor și pasagerii sunt „în aceeași echipă”.

Un coleg însoțitor de bord, Major, care a lucrat pe distanțe lungi și scurte de-a lungul carierei sale și care este, de asemenea, președinte al Comitetului mixt al personalului navigant al Federației Europene a Lucrătorilor din Transporturi, care reprezintă însoțitorii de bord și piloții europeni, își exprimă aceeași părere.

„Dacă nu putem pleca, nu putem pleca”, spune el. „Vom face tot ce ne stă în putință pentru a pleca – pentru că este în interesul nostru să plecăm”.

Și, contrar a ceea ce ar putea crede unii pasageri, însoțitorii de bord nu ascund informații pasagerilor. „Nu are rost”, spune Major.

Așa că, dacă așteptați un zbor cu întârziere, stresat de conexiunile pierdute, nu ezitați să cereți însoțitorului de bord toate informațiile pe care le puteți obține. Major spune că îi va îndruma pe pasageri către biroul potrivit pentru a face o nouă rezervare a zborului și le va explica „întrebările pe care trebuie să le puneți”.

Cum învingi decalajul de fus orar?

Dacă traversezi fusul orar, Major crede foarte mult în somnul de putere la sosire – cu o singură condiție: să fie scurt și să stai treaz până la căderea nopții.

„Nu vă culcați și nu dormiți până la capăt, pentru că rămâneți ajustați la ora inițială, nu vă ajutați propriul ceas corporal să vă reajusteze ritmul circadian”, spune el.

Acestea fiind spuse, uneori însoțitorii de bord se află într-o destinație doar pentru 24 de ore. În acest caz, Major spune că, de obicei, aceștia rămân în fusul lor orar de acasă. Iar Malis consideră că unii călători ar putea găsi acest lucru util în timpul sezonului de sărbători.

„S-ar putea să călătorești doar câteva zile, va fi un decalaj orar când te adaptezi la noul fus orar și un decalaj orar când te întorci câteva zile mai târziu, așa că, eventual, să rămâi în fusul tău orar de acasă ar putea fi de ajutor”, spune ea.

Malis subliniază, de asemenea, importanța „hidratării, a consumului de alimente nutritive și a exercițiilor fizice”.

Faceți vreodată upgrade pasagerilor la bord?

Este scenariul la care visează cei mai mulți pasageri, să fii mutat de pe scaunul tău aglomerat de la clasa economică pe ceva mai luxos.
Malis explică faptul că upgrade-urile ar trebui să se întâmple la sol, nu la bord, dar există excepții și, uneori, un agent de la sol îi anunță pe însoțitorii de bord că anumiți călători pot fi upgradați.

„Dar există o listă”, spune ea. „Și există o metodă, modul în care lista este ordonată și prioritizată”.

Uneori, însoțitorii de bord vor muta, de asemenea, pasagerii pentru ca familiile să poată sta împreună sau pentru a rezolva o situație de dublare a locurilor.

Dar, odată ce zborul este în aer, pasagerii vor fi mutați doar în situații excepționale – cum ar fi dacă un pasager îl face pe altul să se simtă inconfortabil.

Pasagerii pot schimba locurile?

„Dacă un pasager vrea să schimbe locul cu un alt pasager, nu îl putem opri”, spune Major, care spune că, din experiența sa, călătorii sunt adesea bucuroși să facă schimb pentru a permite părinților să stea cu copiii.

Însoțitorii de zbor susțin acest tip de schimb, dar vor încerca să nu intervină decât dacă există probleme.

„Este în interesul nostru să aducem oamenii împreună, pentru că nu vrei să suferi din cauza separării oamenilor”, spune el.

Malis spune că se străduiește, de asemenea, să se asigure că părinții și copiii sunt împreună, dar sugerează că aceste situații ar trebui să fie rezolvate înainte de îmbarcare, dacă este posibil.

„Se pune multă presiune pe noi să cerem favoruri pasagerilor pentru a face schimb de locuri și este o parte foarte sensibilă la timp a zborului atunci când ne îmbarcăm”, spune ea.

De asemenea, persoanele care își schimbă locurile pot fi controversate dacă se mută într-o zonă a avionului în care alți pasageri au plătit mai mult pentru a sta acolo.

„Din punct de vedere practic, înțeleg… Dacă ai trei persoane înghesuite într-un scaun și un rând liber acolo sus, nu ar trebui ca toată lumea să se poată împrăștia? Este o plăcere atunci când zborul îți permite acest lucru”, spune Malis. „Dar apoi, de asemenea, respectând faptul că există oameni care au plătit în plus pentru a fi acolo și că cineva nu a făcut-o, iar acest lucru este nedrept.”

Malis crede, de asemenea, că este puțin ironic faptul că rândurile pentru ieșirea de urgență sunt uneori comercializate ca locuri premium, cu o băutură gratuită inclusă.

„Oamenii cărora li se cere să fie dispuși și capabili să ajute în caz de urgență sunt poate mai predispuși să bea câteva băuturi dacă stau acolo. Dar așa stau lucrurile, așa sunt comercializate acele locuri”, spune Malis. „Din fericire, nu avem multe evacuări de urgență”.

Cine are dreptul la cotiera din mijloc?

Major descrie în glumă lupta pentru cotiera din mijloc ca pe o „luptă brutală”, dar este ferm pe poziția că persoana din mijloc ar trebui să o ia.

Malis este de acord: „Din câte știu eu, nu este scris nicăieri, dar cred că politețea tacită este că persoana de pe scaunul din centru, de pe scaunul din mijloc, primește cotiera”.

Ar trebui ca jaluzelele de la ferestre să fie ținute închise sau deschise?

Unii oameni le vor ridicate, alții le vor coborâte. Major spune că jaluzelele de la fereastră pot fi o problemă controversată, în special pe zborurile pe distanțe lungi, dar răspunsul este adesea destul de clar.

„Dacă este un zbor de noapte, închideți-le”, spune Major.

De asemenea, jaluzelele trebuie să fie deschise la sosire din cauza reglementărilor de siguranță, spre supărarea unor pasageri somnoroși.

Major spune că, dacă călătorii se împotrivesc, va încerca să le explice că echipajul trebuie să poată vedea afară pentru a se adapta la lumină, în cazul în care apar probleme.

„Cred că oamenii acceptă mult mai bine o explicație decât un ordin”, spune el. „O explicație… oferă un anumit respect reciproc.”

Însoțitorii de bord mănâncă și beau aceeași mâncare ca și pasagerii?

Malis și Major spun că însoțitorii de bord pot mânca și bea din produsele culinare ale companiei aeriene, dar pot alege să nu o facă.

„Opțiunile din avion nu sunt întotdeauna alimentele care mă vor menține cea mai alertă”, spune Malis, care spune că de obicei împachetează gustări ușoare precum hummus, mere și popcorn.

„Voi spune că beau multă cafea din avion, dar de obicei îmi aduc propria cafea – cel puțin am una în drum spre serviciu sau la aeroport care este puțin mai tare – și sorb din ea toată dimineața.”

Major spune că evită alimentele care l-ar putea face să se simtă balonat. Principalul său obiectiv este să bea multă apă la bord.

„Întotdeauna veți vedea că echipajul are o sticlă de apă și o băutură caldă pe undeva, au un ceai sau o cafea.”

Major spune că unii membri ai echipajului își vor aduce și propriile mese la bord, adesea din cauza unor cerințe dietetice, dar compania sa aeriană nu permite echipajului să încălzească mâncare de acasă în cuptoarele de la bord.

Vă faceți griji în legătură cu turbulențele nefaste?

Atunci când lucrează pe un zbor, Malis consideră turbulențele „mai mult ca pe o pacoste și un inconvenient”.

„Dar este oarecum amuzant, când sunt pasager și mă lovesc de turbulențe, mă simt ca și cum aș fi la fel ca orice alt pasager, ceea ce nu are niciun sens. Întotdeauna mă întreb: „Ce a fost acea mișcare? Este totul în regulă?””.

Este un memento că un zbor cu turbulențe nu este plăcut pentru nimeni – chiar dacă, de obicei, nu este nimic îngrijorător.

Aveți coduri pe care le folosiți pentru a vă referi la pasageri?

Major spune că, atunci când a început să zboare în urmă cu două decenii, însoțitorii de bord foloseau uneori codul „BOB”, adică „cel mai bun de la bord”, pentru a se referi la pasagerul pe care îl considerau cel mai arătos.

„Este doar un pic de distracție”, spune el, adăugând că nu mai este la fel de obișnuit acum.

Ce părere aveți când pasagerii aplaudă la aterizarea avionului?

Major sugerează că acesta este un lucru regional și că este mai frecvent pe zborurile europene.

„Italienii o fac la fiecare zbor, de fiecare dată. Uneori, după turbulențe puternice, vei primi aplauze. Le înțelegi pe acelea… oamenii sunt doar ușurați să ajungă acolo, pentru că nu prea înțeleg turbulențele”, spune el.

Malis spune că în SUA, pasagerii aplaudă de obicei doar după un zbor foarte agitat.

„Cred că oamenii sunt surprinși că avionul a aterizat, nu sunt sigur? Majoritatea avioanelor aterizează”, spune ea. „Personal, cred că este cam de prost gust. Cred că mulți însoțitori de bord ar fi de acord cu mine în această privință”.

Ce lucruri ciudate lasă oamenii în urmă în cabină?

Cel mai bine este să nu ajungem acolo. „Tot ceea ce poate invoca imaginația ta, vom fi găsit”, spune Major.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: