Șeful CNAIR admite că UMB nu poate termina anul acesta nodul rutier dintre Autostrada A1 și lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești / Descărcarea traficului se va face pe bretele

Drum Expres Craiova -Pitești Lot 4 UMB API

Directorul general al Companiei de Drumuri Cristian Pistol admite că constructorul român UMB nu va finaliza în acest an nodul rutier de legătură dintre Autostrada A1 și lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, așa cum atrăgea atenția anterior și Asociația Pro Infrastructura, astfel că descărcarea traficului se va face pe bretele.

„În ce privește Tronsonul 4 (al Drumului Expres Craiova – Pitești), vă asigur că constructorul este bine mobilizat, este o lucrare complicată care a necesitat modificări ale traseului inițial. Dar acestea au fost depășite, iar antreprenorul român este foarte bine mobilizat. Sunt convins că, chiar dacă nu se va face legătura prin nodul rutier cu autostrada A1, vom fi acolo, ceea ce înseamnă că cel puțin bretelele de descărcare din Autostrada A1 în Drumul Expres…. făcându-se posibilă descărcarea între cele două drumuri de viteză. Eu sunt convins că se poate circula anul acesta”, a declarat Cristian Pistol, la Gândul.

Legătura Albota-Oarja/Cătalene între Drumul Expres și Autostrada A 1 București-Pitești este foarte importantă, mai ales că Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru nodul rutier de-abia în toamna anului 2023, iar durata este de doi ani după cum Economedia a explicat aici.

Declarația, la minutul 7:

Miercuri, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu au anunțat, la o vizită pe șantierul Drumului Expres Craiova – Pitești, că Lotul 1 (17 km) de pe va fi inaugurat în acest an, înainte de termenul contractual, cel din urmă spunând că există șanse posibilitatea ca până la finalul anului să circulăm în regim de autostradă pe ruta Craiova – Constanța.

Promisiunile Ministerului Transporturilor au fost pentru circulație pe Drum Expres și Autostradă fără întrerupere de la Craiova la Constanța pentru 2023 și, ulterior, pentru 2024 (decembrie). Pentru a se realiza această legătură fără a mai intra pe DN 65 Craiova – Pitești și pe Centura Capitalei, UMB trebuie să termine complet lotul 4 Colonești –Oarja (legătura cu A1 București – Pitești) acum la 50%, iar Aktor să finalizeze lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud (aproximativ 65%).

Pe lotul 4 Craiova – Pitești, cu termen contractual trimestrul 4 din 2025, UMB este la un stadiu fizic de 65%, a transmis CNAIR, iar mobilizarea se făcea luna trecută cu sute de muncitori și utilaje, drept urmare compania de drumuri spune că și acest lot va fi inaugurat în acest an.

„Pe Tronsonul 4 (Colonești – Oarja – Pitești), cu o lungime de 31,82 km, constructorul român lucrează la terasamente și structuri, iar stadiul fizic a ajuns la 65%. Și pe acest tronson circulația va fi deschisă până la sfârșitul anului.
Astfel vom putea circula, anul acesta, pe drumuri de mare viteză (drum expres și autostradă) direct de la Craiova la București”, transmite CNAIR.

În ce privește lotul Aktor de pe Autostrada A0 București Sud, care este esențial pentru circulația fără întrerupere pe autostradă între Craiova și Constanța, ministrul Grindeanu a precizat că constructorul „nu este în afara contractului în acest moment ca și termen”, deși oficial lotul între DN6 și A1 ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2024, iar Aktor a primit deja și penalități de întârziere.

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.