„Nihil sine tech” (nimic fără tehnologie, n.r.) ar trebui să fie sintagma după care să se ghideze România SRL și România SA, a declarat miercuri Sergiu Manea, CEO la Banca Comercială Română (BCR), în cadrul unui eveniment organizat de Asociaţia Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS), cu ocazia prezentării unui raport despre industria IT din România.
„Cred că avem foarte mult de făcut și de îmvățat din technologie și cred că nimic nu trebuie să fie nici măcar construit ca și concept fără conținut tehnolgoic, indiferent că vorbim despre date sau despre tehnologie ca și mecanică de proces. Acesta poate să devină avantajul unei țări care suferă demografic profund”, a declarat Sergiu Manea.
El susține că peste o cincime din generația de 20-30 nu este nici în câmpul muncii, nici în câmpul școlii, echivalentul în Germania sau în Olanda fiind de 4%. Astfel, liderii actuali ar trebui să se gândească mai mult la ce înseamnă tehnologia în general pentru generațiile viitoare și pentru acoperirea acestor gap-uri.
Manea afirmă că cel mai mare impact al tehnologiei asupra industriei este schimbarea culturii.
„Industria bancară – vă amintiți zecile, sutele de dosare de care aveați nevoie și drumurile fără sfârșit pe care le făceau părinții. Să ne aducem aminte cum a intrat industria în pandemie și cum a ieșit. Tehnologia și adoptarea tehnologiei expune orice tip de gol pe care orice organizației îl are în ce privește punerea clientului în centrul activității sale. În banking și în industria de servicii asta este cu atât mai flagrant. Am văzut foarte multă ajustare culturală, industria a început să se ajusteze, din punctul de vedere al interacțiunii și a calității interacțiunii la nivel funcțional și începe să se ajusteze la nivelul transferului de cunoștințe. Digitalizare nu însemană că puteți face orice operațiune din orice colț de țară. Înseamnă că vă veți înțelege în orice moment starea financiară și veți putea lua decizii educate. Modul în care veți executa aceste decizii sunt o chestiune de igienă”, afirmă Manea.
CEO-ul BCR transmite că tehnologia trebuie văzută ca un element cheie încontinuu în orice segment sector al vieții unui om, al vieții unei companii sau al vieții unei societăți. „Nu vorbim despre indsutria IT, vorbim despre modul în care va arăta societatea. Tech nu înseamnă tool, tech înseamnă cultură și mindset. We need to get high on our tech supply (Trebuie să ne mărim oferta de tehnologie, n.r.). Este important să creăm imaginea unei transformări tehnologice care vine inclusiv din succesul monetar. Pentru asta ne trebuie clienți și consum. Cred că nu consumăm suficient din our tech supply (oferta noastră de tehnologie, n.r.). Și asta contribuie la lipsa creării de produs. Unul din 4 atacuri cibernetice anul trecut au fost în industrie. Cred că avem soluții românești pe care le putem duce la companii românești din industrie. În pofida faptului că ne plângem de demografie, avem și oportunități. 1 din 5 oameni între 20 și 30 de ani nu se află în nicio plajă. E și treaba noastră să ne ocupăm și să facem lucruri. Și asta nu înseamnă infrastructură, ci conținut și cultură”, a precizat Manea.