Sindicatele italiene au cerut luni o creştere a salariilor de 8,4% în 2023 pentru a compensa creşterea inflaţiei, în timp ce se pregătesc pentru discuţiile oficiale cu grupurile industriale Stellantis, Ferrari, Iveco şi CNH Industrial, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Solicitarea ar putea deschide calea pentru cereri similare în negocierile salariale din Italia, în timp ce companiile din toată Europa, de la companiile aeriene până la comercianţii cu amănuntul, se confruntă cu cereri de la muncitori pentru creşteri majore de salarii pentru a amortiza impactul creşterii preţurilor.

Preţurile de consum din Italia au crescut în septembrie cu 8,9%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trrecut.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În Franţa, Stellantis a fost de acord luna trecută să plătească un bonus unic în valoare de până la 1.400 de euro pentru angajaţii săi, pentru a-i ajuta să facă faţă inflaţiei în creştere.

Discuţiile cu privire la un acord salarial pentru anul viitor nu au început încă.

Lucrătorii rafinăriilor TotalEnergies din Franţa solicită o creştere a salariilor cu 10% începând cu acest an, în timp ce în Germania sindicatul IG Metall a cerut în iulie o creştere a salariilor cu 8% pentru aproximativ 3,8 milioane de lucrători din industria metalelor şi electrică.

Sindicatele italiene FIM-CISL, UILM, Fismic, UGLM şi AQCF se pregătesc să negocieze noi contracte pe patru ani, pentru a le înlocui pe cele care expiră la sfârşitul anului 2022, la cele patru grupuri industriale.

Aceste sindicate reunesc aproape 70.000 de muncitori din Italia, două treimi dintre aceştia la fostul grup Fiat-Chrysler, care anul trecut a fuzionat cu grupul francez PSA pentru a crea grupul Stellantis, ale cărui mărci includ şi Peugeot şi Jeep.

Reprezentanţii sindicali cer, de asemenea, creşteri salariale de 4,5% pentru 2024 şi 2,5% pentru 2025, au spus sindicatele într-o declaraţie comună, adăugând că nu sunt încă disponibile estimări credibile referitoare la inflaţie pentru 2026.

Creşterile salariale vor trebui plătite la începutul fiecărui an pentru a permite lucrătorilor să compenseze pe deplin impactul inflaţiei din anul precedent, au spus sindicatele.

Gianluca Ficco de la sindicatul UILM a spus că cererile se vor schimba dacă estimările inflaţiei se vor schimba.

”Trebuie să începem discuţiile cât mai curând posibil pentru a obţine o reînnoire a contractului în timp util”, a spus Ficco, prezentând propunerea delegaţilor sindicali la Roma, care vor trebui să le aprobe în perioada 18-19 octombrie.

Purtătorii de cuvânt ai Stellantis şi Iveco au spus că nu vor face niciun comentariu până când sindicatele nu vor depune o cerere oficială, în zilele sau săptămânile următoare.

Exor, holdingul familiei Agnelli, este un acţionar major al producătorilor de automobile Stellantis şi Ferrari, producătorului de camioane Iveco şi producătorului de maşini agricole şi de construcţii CNH Industrial.

Toate cele patru grupuri au acelaşi contract de bază specific pentru majoritatea angajaţilor lor italieni. Acesta este separat de un contract naţional pentru lucrătorii din alte părţi ale sectorului metalurgic şi mecanic din Italia, notează Reuters.