Situație unică pe șantierele CNAIR: Pasajul de la Drajna, început în ianuarie 2022, are șanse să fie inaugurat până la sfârșitul anului. Arcada este în avans față de termenul din contract

Pasaj Drajna Arcada octombrie 2022

Pasajul rutier de la Drajna pe care îl ridică firma românească Arcada ar putea fi deschis circulației până la sfârșitul anului, în avans față de termenul din contract, iunie 2023. Finalizarea lucrărilor la sfârșitul lunii decembrie, așa cum s-a angajat constructorul la începerea lucrărilor de față cu ministrul Sorin Grindeanu, ar fi o situație unică pe șantierele CNAIR: un pasaj început și dat în trafic în același an.

Dincolo de mobilizarea foarte bună a constructorului din Galați, pentru darea în trafic esențială este și vremea care trebuie să permită așternerea covoarelor asfaltice (n.r. nu se poate asfalta la mai puțin de 5-6 grade). Potrivit graficului CNAIR, pasajul peste linia de cale ferată București – Constanța este la aproape 70% stadiu fizic, lucrările la partea de structură fiind în mare parte finalizate.

În scenariul nefinalizării pasajului până de Sărbători, podul va fi dat în trafic cel mai devreme în martie-aprilie, oricum înainte de sezonul estival, când bariera CFR de la Drajna este un coșmar pentru șoferi, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, care a verificat șantierul.

Podul de la Drajna face parte din Drumul TransRegio Brăila – Călărași, a reamintit Scrioșteanu: „Lucrările de la Pasajul Drajna sunt în avans față de graficul asumat de constructor

Au fost armate, cofrate și turnate toate antretoazele necesare pasajului.

– Se lucrează la cofrarea, armarea și betonarea plăcii de suprabetonare necesară pasajului, iar săptămâna aceasta se va finaliza suprastructura acestuia.

Se lucrează la montarea dispozitivelor de rost necesare pasajului.
Continuă lucrările, la partea de drum, cu umpluturi din material coeziv și aprovizionarea cu piatră spartă.
Continuă lucrările de relocare a rețelelor de energie electrică, a rețelelor de transport petrol și a conductelor de apă.
Reamintesc faptul că amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de. 11 ianuarie, anul acesta.
Este vorba despre realizarea unei supratraversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800.
Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița.
Valoarea investiției este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de 1 an și jumătate. Dar, încă de la desemnarea companiei câștigătoare, am discutat cu conducerea Arcada, care și-a asumat că va realiza pasajul înainte de termenul prevăzut în contract.

Dacă se menține ritmul actual, aceasta va fi o altă lucrare care se va finaliza înainte de termen”, a transmis Scrioșteanu.

Contractul pentru proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Drajna, pe DN 21 Slobozia – Drajna – Călărași a fost semnat în februarie 2021 (în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă) cu antreprenorul român Arcada pentru aproape 100 de milioane de lei, iar termenul de execuție este de 18 luni. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pe 14 decembrie 2021, iar pe 11 ianuarie a fost predat amplasamentul lucrării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *