Venirea la birou poate fi benefică pentru mai mult decât cafeaua gratuită și bârfele cu colegii. Pe fondul luptei continue dintre angajați și directori cu privire la întoarcerea la birou, 86% dintre directorii executivi spun că „vor recompensa angajații care fac un efort pentru a veni la birou cu sarcini favorabile, creșteri sau promovări”, potrivit unui sondaj KPMG realizat pe 400 de directori executivi din SUA. Cu alte cuvinte, directorii recunosc că au o preferință pentru angajații care lucrează la birou, raportând că aceștia au șanse mai mari la creșteri de salarii și promovări, scrie Fortune.
Dar, după cum reiese din reacția la notificarea adresată angajaților de Andy Jassy, CEO al Amazon, prin care le cerea să lucreze cu normă întreagă la birou, lucrătorii sunt mai puțin mulțumiți de revenirea la acest tip de muncă. În timp ce directorii executivi „favorizează din ce în ce mai mult o întoarcere completă la birou, nevoia de flexibilitate este încă valabilă”, a scris în raport directorul general și președintele KPMG din SUA.
Cu toate acestea, este important de reținut că studiul KPMG reflectă declarațiile directorilor executivi care au afirmat că ar face acest lucru, nu ceea ce au făcut de fapt până acum. Și, având în vedere în special reacțiile negative cu care s-au confruntat unii directori executivi pentru că și-au exprimat sentimentele cu privire la munca la birou, este posibil ca unii dintre ei să ajungă să se întoarcă la mediile de lucru hibride sau la distanță.
De ce preferă executivii angajații care vin la birou
CEO-ul și antreprenorul Naeem Zafar a declarat pentru Fortune că favorizează angajații care vin la birou, deoarece aceștia dau dovadă de un nivel mai ridicat de angajament.
„Acești oameni merită mai multe oportunități, posibile promovări și recompense”, a declarat Zafar, lector la Universitatea California-Berkeley, care este în prezent și CEO al companiei industriale IOT TeleSense. De asemenea, el a fost cofondator și CEO al Bitzer Mobile, care a fost achiziționată de Oracle în 2013.
„Desigur, este mai convenabil pentru noi toți să lucrăm de acasă și să nu trebuiască să ne îmbrăcăm, să conducem până la serviciu, să ne luptăm cu traficul și cu alte obligații care decurg din prezența la serviciu”, a declarat Zafar.
Deși admite că anumite funcții – cum ar fi IT, vânzări sau cercetare și dezvoltare – nu necesită atât de mult timp petrecut la birou, este esențial pentru conducerea superioară să fie prezent. Dar pentru angajații care doresc „să facă parte din conducere și să obțină promovări, acest lucru va fi mult mai greu dacă nu sunt fizic în birou și nu colaborează”.
În mod similar, alți directori doresc să cunoască personal angajații pe care îi vor promova și pe care îi vor însărcina cu proiecte importante.
„Interacțiunea în persoană oferă o investiție relațională valoroasă, permițând liderilor să înțeleagă mai bine punctele forte, provocările și traiectoria de creștere a unei persoane”, a declarat pentru Fortune Jennifer Schielke, CEO al firmei de personal Summit Group Solutions. „Deși tehnologia acoperă unele lacune, nu poate înlocui pe deplin profunzimea conexiunii umane care rezultă din colaborarea în persoană.”
Dar nu toate companiile s-au întors la birou
În timp ce directorii executivi pot spune că ar favoriza lucrătorii din birou pentru promovări, măriri de salariu și misiuni mai bune, alte companii rămân ferme în menținerea politicilor de lucru la distanță. De fapt, unele companii culeg beneficiile muncii complet la distanță.
De exemplu, Zillow a anunțat recent că cererile de locuri de muncă s-au cvadruplat de când a trecut la munca la distanță. În plus, mai mulți directori executivi ai unor companii mari lucrează chiar ei de acasă, inclusiv Brian Niccol, actualul director executiv al Starbucks și fostul director executiv al Chipotle.
Și directorii executivi ai companiilor mai mici insistă în continuare că munca de la distanță poate avea la fel de mult succes ca munca la birou – și poate veni cu aceleași oportunități de avansare. Cathryn Lavery, co-fondator și CEO al BestSelf Co, a declarat pentru Fortune că încrederea și randamentul contează pentru ea mai mult decât prezența fizică.
„Chiar și în mediile hibride, promovarea ar trebui să se bazeze pe performanță, nu pe prezență. În timp ce colaborarea în persoană poate fi benefică pentru anumite sarcini, cum ar fi brainstormingul creativ, munca la distanță poate fi la fel de eficientă atunci când este făcută corect”, a declarat Lavery. „Viitorul muncii este legat de flexibilitate, încredere și rezultate – nu de cine petrece cel mai mult timp la un birou.”