Aproape patru din zece respondenţi au declarat că fac faţă cheltuielilor zilnice, dar nu mai reuşesc să pună nimic deoparte, în timp ce 25% dintre ei au dificultăţi în a-şi gestiona cheltuielile sau chiar nu reuşesc să facă faţă şi atunci renunţă la unele dintre ele, potrivit unui studiu publicat luni de Raiffeisen Bank, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Studiul „Provocările financiare ale românilor” este realizat ca parte a programului de educaţie financiară Money Bistro pentru al treilea an consecutiv.

În această perioadă, marcată de lipsa de predictibilitate economică, principala îngrijorare a românilor o reprezintă preţurile tot mai mari la produse şi servicii, generate de creşterea inflaţiei, relevă studiul realizat în perioada ianuarie – februarie 2022.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„Numărul românilor care au spus că îşi pot acoperi toate cheltuielile zilnice şi reuşesc să economisească a crescut în ultimul an de la 24% la 34%. Această creştere se observă în principal în rândul tinerilor profesionişti şi al familiilor moderne. Aproape 4 din 10 respondenţi au declarat că fac faţă cheltuielilor zilnice, dar nu mai reuşesc să pună nimic deoparte, în timp ce 25% dintre ei au dificultăţi în a-şi gestiona cheltuielile sau chiar nu reuşesc să facă faţă şi atunci renunţă la unele dintre ele”, arată cercetarea.

Totodată, pentru aproximativ jumătate din populaţie, creşterea inflaţiei şi a preţurilor pentru produse şi servicii, alături de cheltuielile neprevăzute, pun în dificultate bugetul personal, inclusiv planurile de economisire.

Prin urmare, lipsa de predictibilitate economică îi face pe români să fie tot mai atenţi la modul în care îşi gestionează banii. Cei mai mulţi dintre ei aleg să-şi analizeze mult mai atent opţiunile înainte să facă o mare achiziţie, evită risipa alimentară sau şi-au redus cheltuielile pentru anumite categorii cum sunt călătoriile sau ieşirile în oraş.

În 2022 se evidenţiază o creştere de 8 procente în ceea ce priveşte interesul românilor de a urma programe online de educaţie financiară, pentru a-şi gestiona mai bine finanţele.

Conform studiului, adulţii fără partener (între 35 şi 55 de ani) arată un interes mai mare faţă de aceste programe (27%), comparativ cu restul eşantionului de respondenţi.

Studiul despre provocările şi obiceiurile financiare ale familiilor din România a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, în al treilea an consecutiv, în perioada 15 ianuarie-15 februarie 2022, şi conţine un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), cât şi unul cantitativ (sondaj în rândul românilor din mediul urban).

Sondajul a fost aplicat pe un eşantion de 1.000 de persoane, bărbaţi şi femei cu vârsta între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel naţional.