Șosele noi în județul Bihor: Selina începe lucrările pentru execuția Centurii Aleșd pe DN 1, iar Erbașu face un drum de legătură între Oradea și Băile Felix/ Cele două centuri costă 250 de milioane de lei și au finanțare europene

Harta-Sanmartin

Consiliul Județean Bihor a dat ordinul pentru începerea lucrărilor la Centura Aleșd, pe DN 1 Cluj – Oradea, constructorul Selina având un termen de 15 luni pentru proiectarea și execuție centurii cu o lungime de 6 kilometri. Tot în județul Bihor, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția unui drum de legătură între Oradea și stațiunea Băile Felix, șosea de 5,7 kilometri care va funcționa ca o centură la Sânmartin. Contractul de 150 de milioane de lei a fost semnat cu constructorul Erbașu, termenul de proiectare fiind de 2 luni, iar execuția este de 12 luni. Centurile Aleșd și Sânmartin costă aproximativ 250 de milioane de lei, fonduri europene.

Drumul de Legătură Oradea – Băile Felix:

Contractul pentru Drumul de Legătură Oradea – Băile Felix costă 150 de milioane lei, iar lucrările încep în această vară, spune Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor: „Proiectantul ar trebui să finalizeze proiectul tehnic în două luni, iar în luna august a acestui an ar urma să înceapă lucrările. Mulțumesc Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Primăriei Sânmartin pentru parteneriat. Șoseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură de peste 2 kilometri. Lățimea drumului va fi de 10 metri, cu două benzi de circulație, câte una pe sens. De-a lungul acestuia este prevăzută o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020”.

Traseul va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea și va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât și stațiunile Băile 1 Mai și Băile Felix. Sunt prevăzute 3 poduri, 2 pasaje supraterane, un viaduct și trei intersecții giratorii. Primul pasaj peste Centura municipiului Oradea va avea o lungime de 430 de metri iar al doilea, de 800 de metri va supratraversa calea ferată Vascău – Oradea. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 și noua șosea de centură, este prevăzut și un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul girației de la intrarea în localitatea Sânmartin, în cartierul numit popular „Cartierul ANL”.

Centura Aleșd pe DN 1 Cluj – Oradea 

În lipsa centurii, tranzitarea orașului Aleșd este dificilă și se face cu viteză redusă, de doar 20 km/h după montarea semafoarelor cu butoane pentru pietoni. Lucrările trebuie terminate în decembrie 2023 pentru a prinde finanțarea europeană. „Varianta de Ocolire Aleșd este construită de asocierea formată din firmele Drum Asfalt și Trameco. Valoarea contractului se ridică la 74,8 milioane lei, fără TVA. Conform prevederilor contractuale, Drum Asfalt și Trameco vor avea la dispoziție un termen de 3 luni pentru serviciile de proiectare și 12 luni pentru execuție. Lungimea șoselei de centură va fi de 5,8 kilometri și va asigura o nouă rută rapidă de transport, scurtându-se semnificativ timpul de parcurs pe DN1, în dreptul localității Aleșd. Centura intersectează și drumul județean DJ 764 Beiuș  – Aleșd și îl descarcă de traficul greu cu mărfuri provenind de la două fabrici din zonă. Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020”, a transmis CJ Bihor.

Proiectul Centurii Aleșd a dus la protestele locuitorilor, inclusiv la atacarea în instanță a deciziei de expropriere, traseul trecând printr-o zonă rezidențială.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *