Trenurile de metrou pentru Magistrala M5 Drumul Taberei ar putea fi livrate din Brazilia cu avionul, a anunțat miercuri, la București, Gabriel Stanciu, directorul Alstom pentru România, Republica Moldova și Bulgaria. Soluția „de avarie” pentru transportul celor 13 rame de metrou este luată în calcul ca urmare a faptului că nu se mai găsesc vapoare libere pentru transport transatlantic, iar estimarea pentru plecarea primului tren nou de metrou este pentru data de 28 noiembrie.
Metrorex și Alstom au semnat contractul pentru 13 rame de metrou în 2020, iar livrarea ar fi trebuit să înceapă încă din 2022, dar a întârziat din cauza problemelor de aprovizionare de pe fluxul tehnologic. Contractul are o valoare de 500 de milioane de lei, iar penalizările pentru întârziere au fost calculate la 50 de milioane de lei (detalii aici).
„La trenul de metrou ne-am angajat ca până la sfârșitul lunii octombrie să dăm un calendar clar de livrare. Acolo, pe Magistrala V au fost ceva probleme de modificare a trenului pentru că au fost curbe în S care nu au fost anunțate în caietul de sarcini, deci a fost nevoie de modificarea caroseriei și să refacem testele de rezistență. Se adaugă și situația crizelor, conflictele armate și terminând cu ultima problemă că nu am găsit un vapor pentru a-l aduce la Constanța. Investigăm posibilitatea de a le aduce inclusiv pe calea aerului, ceea ce reprezintă un extracost imens. Obiectivul nostru este ca pe 28 noiembrie să plece de la uzină”, a spus Gabriel Stanciu, citat de Agerpres.
Pentru recepția finală, prima ramă trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri în cadrul testelor. Probele se pot face doar noaptea când nu circulă metroul și în afara intervalului cu revizii.