Studiu: 30% dintre românii care utilizează servicii bancare vor să renunțe la interacțiunea fizică cu banca

ghiseu bancar, banca Sursa foto: Banca Transilvania

Aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare spun că vor renunța la interacțiunea fizică cu banca, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicația mobilă a instituției financiare, potrivit unui studiu recent realizat de platforma SAS.

Studiul arată că în domeniul digitalizării bancare tendințele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă și o nouă abordare a modului în care clienții aleg să utilizeze serviciile instituțiilor financiare.

Aproximativ 20% dintre clienții din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicație mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei.

Totodată, cifrele arată că această tendință va continua și se va dezvolta pe termen lung. Dacă circa 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicația mobilă și interacțiunile fizice cu reprezentanții băncii, cei mai mulți respondenți (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce privește feedback-ul din partea clienților din România: circa 28% au declarat că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii și experiențe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenți spun că se bucură de facilitățile oferite de plata contactless, iar aproximativ 16% menționează că primesc oferte mai personalizate și recompense din partea băncii, cu o frecvență regulată.

Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de customer service mai rapid și mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebuie să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăți experiența clienților, încurajându-i pe aceștia să ofere băncilor și mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienți sunt mai dispuși să împărtășească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuși să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce privește facilitatea tranzacțiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensați pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

Sursa foto: Banca Transilvania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *