Piața mașinilor electrice este corelată cu venitul net anual, iar în țările cu un venit mic și cota lor este redusă, arată un studiu al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfe, potrivit ACEA, vehiculele cu încărcare electrică (ECV) reprezintă 21,6 % din mașinile noi înmatriculate în UE în 2022, dar au o cotă de piață de numai 9 % sau mai puțin în mai mult de jumătate din statele membre.

În țările în care  au o cotă de piață mai mică de 9%, cum ar fi mai multe țări din Europa Centrală și de Est și din Europa de Sud, de exemplu Grecia, Italia, Polonia și Croația, venitul mediu net anual este de aproximativ 13 000 EUR pe lucrător.
Cele mai mari cote (peste 30%) sunt concentrate în doar cinci țări din Europa de Nord și de Vest, unde venitul net anual depășește 32 000 EUR. 

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

În Suedia, unde venitul net anual este de peste 35 000 EUR, mai mult de jumătate din mașinile nou înmatriculate sunt cu încărcare electrică (ECV). În schimb, în Bulgaria, unde veniturile sunt de aproximativ 7 000 EUR, acestea au o cotă de piață de doar 4%.

Aceste cifre confirmă disparitățile semnificative în ceea ce privește accesibilitatea mașinilor electrice între diferitele regiuni ale Europei, Europa de Nord și de Vest fiind în frunte cu cele mai mari cote, iar Europa Centrală și de Est și de Sud reprezentând cele mai mici cote.

Primele 5 țări cu cea mai mică pondere a mașinilor cu încărcare electrică (ECV) + venitul mediu net anual

  1. Slovacia: 3,7% – 10 985 EUR
  2. Republica Cehă: 3.9% – €13,836
  3. Bulgaria: 4,0% – 7 272 EUR
  4. Polonia: 5,0% – 10.782 euro
  5. Croația: 5,0% – 10,391 euro

Top 5 țări cu cea mai mare pondere a mașinilor cu încărcare electrică (ECV) + venitul mediu net anual

  1. Suedia: 56,1% – 35.486 EUR
  2. Danemarca: 38.6% – €39,274
  3. Finlanda: 37.6% – €33,155
  4. Țările de Jos: 34.5% – €40,312
  5. Germania: 31,4% – 32.850 euro

România are o pondere a mașinilor cu încărcare electrică (ECV) de 9 la sută, adică dublă sau aproape dublă față de țările din top cu cele mai mici cote de piață ale unor asemenea modele. Iar venitul mediu net anual din România este de 8.476 de euro, adică dintre țările din același top 5, doar Bulgaria are un venit mediul net anual mai mic.

Vehiculele ECV includ vehicule alimentate cu baterii electrice (vehicule electrice cu baterii sau BEV) și vehicule alimentate parțial cu baterii electrice și benzină/diesel (vehicule hibride plug-in sau PHEV). ECV-urile nu includ vehiculele care sunt alimentate cu pile de combustie care utilizează hidrogen (H2) și oxigen, cunoscute și sub denumirea de vehicule electrice cu pile de combustie (FCEV).