Studiu ACEA: Cât de accesibile sunt mașinile electrice în fiecare țară în funcție de venitul net

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Piața mașinilor electrice este corelată cu venitul net anual, iar în țările cu un venit mic și cota lor este redusă, arată un studiu al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfe, potrivit ACEA, vehiculele cu încărcare electrică (ECV) reprezintă 21,6 % din mașinile noi înmatriculate în UE în 2022, dar au o cotă de piață de numai 9 % sau mai puțin în mai mult de jumătate din statele membre.

În țările în care  au o cotă de piață mai mică de 9%, cum ar fi mai multe țări din Europa Centrală și de Est și din Europa de Sud, de exemplu Grecia, Italia, Polonia și Croația, venitul mediu net anual este de aproximativ 13 000 EUR pe lucrător.
Cele mai mari cote (peste 30%) sunt concentrate în doar cinci țări din Europa de Nord și de Vest, unde venitul net anual depășește 32 000 EUR. 

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În Suedia, unde venitul net anual este de peste 35 000 EUR, mai mult de jumătate din mașinile nou înmatriculate sunt cu încărcare electrică (ECV). În schimb, în Bulgaria, unde veniturile sunt de aproximativ 7 000 EUR, acestea au o cotă de piață de doar 4%.

Aceste cifre confirmă disparitățile semnificative în ceea ce privește accesibilitatea mașinilor electrice între diferitele regiuni ale Europei, Europa de Nord și de Vest fiind în frunte cu cele mai mari cote, iar Europa Centrală și de Est și de Sud reprezentând cele mai mici cote.

Primele 5 țări cu cea mai mică pondere a mașinilor cu încărcare electrică (ECV) + venitul mediu net anual

  1. Slovacia: 3,7% – 10 985 EUR
  2. Republica Cehă: 3.9% – €13,836
  3. Bulgaria: 4,0% – 7 272 EUR
  4. Polonia: 5,0% – 10.782 euro
  5. Croația: 5,0% – 10,391 euro

Top 5 țări cu cea mai mare pondere a mașinilor cu încărcare electrică (ECV) + venitul mediu net anual

  1. Suedia: 56,1% – 35.486 EUR
  2. Danemarca: 38.6% – €39,274
  3. Finlanda: 37.6% – €33,155
  4. Țările de Jos: 34.5% – €40,312
  5. Germania: 31,4% – 32.850 euro

România are o pondere a mașinilor cu încărcare electrică (ECV) de 9 la sută, adică dublă sau aproape dublă față de țările din top cu cele mai mici cote de piață ale unor asemenea modele. Iar venitul mediu net anual din România este de 8.476 de euro, adică dintre țările din același top 5, doar Bulgaria are un venit mediul net anual mai mic.

Vehiculele ECV includ vehicule alimentate cu baterii electrice (vehicule electrice cu baterii sau BEV) și vehicule alimentate parțial cu baterii electrice și benzină/diesel (vehicule hibride plug-in sau PHEV). ECV-urile nu includ vehiculele care sunt alimentate cu pile de combustie care utilizează hidrogen (H2) și oxigen, cunoscute și sub denumirea de vehicule electrice cu pile de combustie (FCEV).