Aproximativ 645.000 de noi locuri de muncă vor fi disponibile în zona tehnică, până în anul 2027, în România, iar 70% dintre acestea ar urma să fie vacante în alte industrii decât IT, relevă un studiu publicat, marţi, de IDC și citat de Agerpres.
În acest context, şase din zece (60%) organizaţii active la nivel global susţin că lipsa competenţelor IT&C este una dintre principalele cauze care blochează transformarea digitală.
Importanţa acestora pentru viitorul educaţiei în societatea digitală este subliniată, de asemenea, şi în cadrul Digital Futures Index, un raport realizat de Microsoft potrivit căruia statele cu un nivel ridicat de competenţe digitale în rândul cetăţenilor au economii mai competitive şi oferă o mai bună calitate a vieţii.
“Viitorul educaţiei are, aşadar, şi o componentă digitală. Astfel, programele de skilling care contribuie la educaţia digitală a cetăţenilor, pentru a-i ajuta pe aceştia să rămână competitivi pe piaţa muncii şi a sprijini companiile să devină mai productive şi mai eficiente, au devenit imperative. Şi importanţa lor pentru societate creşte cu atât mai mult cu cât abilităţile de care trebuie să dispună forţa de muncă sunt în continuă schimbare, valabilitatea unei competenţe digitale fiind de aproximativ 5 ani. În plus, se estimează că vor apărea aproximativ 645.000 de noi joburi pe roluri tehnice, până în 2027, în România, iar 70% dintre acestea ar urma să fie disponibile în alte industrii decât IT. Deşi România este una dintre ţările din Europa cu cel mai mare număr de absolvenţi de facultăţi cu profil STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics, n.r.), raportat la populaţie (depăşind media europeană), are o comunitate de aproximativ 200.000 de dezvoltatori de software şi un ecosistem de startup-uri foarte bine conturat, este în continuare nevoie de şi mai mulţi specialişti în IT care să genereze inovaţie şi să ajute statul să se alăture ţărilor lidere din acest punct de vedere”, notează analiza.