Studiu: Companiile din România au ca obiectiv principal optimizarea prezenței online în 2022

companii, marketing Sursă foto: Unsplash

În prezent, 79% dintre companii au ca obiectiv principal generarea eficientă a rezultatelor în acest an, în timp ce 75% au ca principală provocare executarea strategiilor multicanal, potrivit celei de-a doua ediții a studiului „Tendințe și provocări în marketing în 2022” realizat de compania de consultanță de business Valoria în colaborare cu agenția de publicitate Mind Shop.

„În anul 2022, sub presiunea schimbărilor din lanțurile de aprovizionare, managerii de marketing trebuie să se concentreze pe livrarea eficientă a rezultatelor. De asemenea companiile vor înțelege importanța conținutului destinat clienților lor actuali. Se știe că achiziționarea de clienți noi este de cinci ori mai costisitoare decât păstrarea celor actuali, iar creșterea ratelor de retenție cu doar 5% poate crește profiturile cu 95%”, spune Angela Călina, director executiv al agenției de publicitate Mind Shop, co-autoare a studiului.

Printre principalele provocări ale managerilor de marketing se numără generarea eficientă a rezultatelor (79%) și executarea strategiilor omnichannel (75%). În 2022, aceștia mai au pe agenda preocupărilor prioritare înțelegerea noilor preferințe de cumpărare ale clienților (72%), obținerea de engagement pe conținut (70%) și crearea de conținut care să răspundă cât mai bine nevoilor clienților (63%).

Potrivit studiului, devine esențial ca brandurile să cunoască modul în care publicul țintă abordează conținutul oferit de acestea. Înțelegerea intenției și a experienței utilizatorului este o tendință emergentă de marketing care se va păstra pe termen lung.

Există trei tipuri de intenții ale utilizatorului care trebuie avute în vedere atunci când se creează conținut: tranzacția/cumpărarea, navigarea și informarea.

Ce tendințe vor contura anul 2022 în marketing și care vor fi principalele canale alese de companii

Conform rezultatelor cercetării, 86% dintre companii spun că în acest an se concentrează pe optimizarea prezenței în mediul online, 65% pe marketingul de conținut care să adreseze nevoile clienților, 52% vor miza pe utilizarea avansată a funcțiilor platformelor CRM în gestionarea proceselor de vânzări, 44% vor face video marketing cu accent pe măsurarea rezultatelor, iar 41% se vor specializa în gestionarea micro-momentelor din experiența clienților actuali și potențiali.

Marketingul în 2022 va fi caracterizat de efortul companiilor de a-și executa strategiile, cu măsurarea constantă a rezultatelor și eficienței. Dincolo de experiența online oferită fiecărui potențial cumpărător, acestea vor lupta să obțină rate bune de conversie.

Potrivit studiului, anul 2022 va fi marcat de o intensificare a focusului pe eficiență, deoarece piața aduce mai multe oportunități de afaceri, dar ciclurile de vânzare în B2B cresc, iar companiile B2C se confruntă cu provocări în retenția clienților.

În ceea ce privește principalele tipuri de marketing vizate în 2022, pe primul loc 61% dintre companiile respondente pun marketingul pe rețelele de socializare, urmate pe locul al doilea de 60% care se concentrează pe content marketing și pe locul al treilea de 47% care se bazează pe influencer marketing.

Studiul sondează percepțiile managerilor și directorilor executivi cu privire la tendințele și provocările din marketing ale companiilor din România. Chestionarul, la care s-au primit 318 de răspunsuri, a fost aplicat în perioada 11 ianuarie – 21 ianuarie 2022. 13% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane euro, 9% din companii cu cifră de afaceri între 20-50 milioane euro, 10% din companii cu cifră de afaceri între 10-20 milioane eură, 12% cu cifra de afaceri între 5-10 milioane euro, 21% cu cifra de afaceri între 1-5 milioane euro și 35% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri.

Sursă foto: Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *