Studiu: Doar 7% dintre companiile românești au fost afectate de pierderea accesului la piața rusă și închiderea de fabrici ale furnizorilor

angajati, companii, business Sursă foto: Unsplash

Antreprenorii spun că invadarea Ucrainei nu a avut un impact masiv asupra companiilor la fel ca cele din alte țări, astfel că doar 7% dintre companiile românești au fost afectate de pierderea accesului la piața rusă și închiderea fabricilor unor furnizori, potrivit studiului „CxO Priorities 2022”, realizat de compania de consultanță Horváth.

Aproximativ 80% dintre companiile din România estimează că vor avea vânzări în creștere anul acesta, iar 93% dintre companii se așteaptă la rezultate similare și anul viitor,  În ceea ce privește țările din străinătate, Trei din patru companii din lume se așteaptă să înregistreze vânzări în creștere anul acesta ți în 2023.

Potrivit studiului, aproape trei sferturi dintre companii au reușit să transforme costurile ridicate în prețurile produselor și serviciilor.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În ceea ce privește creșterea costurilor din ultimul an, media pe toată industriile a fost de 15,2%, în timp ce creșterea a fost mai puternică pentru business-urile românești. În timp ce 72,7% dintre companii reușesc să-și transfere creșterile de costuri în prețurile percepute de clienții finali, doar 60% dintre companiile din România pot realiza acest lucru. 

„Nu cred că tendința de creștere a prețurilor va putea continua, iar cei care vor fi mai eficienți să se transforme, să inoveze vor fi câștigătorii timpurilor pline de incertitudine”, a declarat Adrian Mihai, CEO al Fan Courier, în cadrul conferinței de presă.

Securizarea rezultatelor financiare, în condițiile multiplelor riscuri economic și crize suprapuse, alături de răspunsul la amenințările de securitate cibernetică și concentrarea asupra proceselor de transformare digitală a business-urilor au fost principalele preocupări pe care le au executivii din top 17 țări, inclusiv 15 respondenți din România. 

În ceea ce privește obiectivele strategice ale antreprenorilor din România, pe primele locuri se află: 

1.Preocuparea pentru motivarea angajaților și noile modele de organizare a muncii

2.Transformarea digitală

3.Securitatea cibernetică.

„Cu ușoare diferențe, mediul de business din România împărtășește aceleași preocupări și își setează aceleași obiective strategice precum companiile din alte state, cu economii mai dezvoltate. Mă bucur să constat că, și pentru managerii români, transformarea digitală este văzută drept o prioritate de top, care va transforma companiile la nivel de eficiență, dar va contribui și la atingerea unor obiective legate de sustenabilitate”, consideră Kurt Weber, Managing Director Horváth România.

Studiul a fost elaborat în perioada martie-iunie 2022, pe baza discuțiilor detaliate, purtate de membri ai echipei Horváth cu 280 de executivi de top, din 17 țări, dintre care 41% au fost CEOs, iar 30% – CFOs. Circa 37% dintre companiile de unde provin respondenți au între 1.000 și 5.000 de angajați, în timp ce 15% depășesc 15.000 de angajați. La nivelul cifrei de afaceri, 31% dintre ele au venituri anuale între 100 și 500 milioane de euro, 21% – între 1.000 și 3.000 milioane de euro, iar 17% – între 3.000 și 10.000 milioane de euro. Domeniile din care provin respondenții sunt: banking și servicii financiare (23%), industrie, inginerie mecanică, electrică și automatizări (20%), asigurări (8%), industria auto (8%), construcții (7%), energie (6%), biotehnologie și sănătate (6%), transport călătorii și logistică (5%), petrochimie (5%) și altele (11%).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: