UPDATE / OFICIAL: Astaldi a câștigat licitația de 5,3 miliarde lei pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai mare contract din România

Simulare Video Lot 2 A 1 Mapa

Constructorul Astaldi a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, cel mai mare contract pentru o autostradă din România, cu o valoare de 5,3 miliarde lei, a anunțat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, confirmând informația transmisă anterior de Economedia.

„A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 din Autostrada Sibiu-Pitești! Parte a tronsonului care traversează Carpații, Secțiunea Cornetu-Tigveni are o lungime de 37,4 km:

– Perioada contractuală de proiectare este de 12 luni
– Perioada pentru construcție este de 45 de luni.
Mai clar: lucrările trebuie să fie finalizate în 4 ani și 9 luni de la data semnării contractului.
Asocierea italiano-română care a câștigat acest contract (finanțat din fonduri europene), cu suma de 5,323 miliarde de lei (fără TVA), trebuie să construiască pe traseul Secțiunii 3:
– 95 de poduri și pasaje
– 1 tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie)
– 1 Nod rutier la Cornetu
– 1 Nod rutier la Văleni
– 1 Ecoduct în zona localității Călinești”, a transmis Grindeanu.

Articol Inițial:

Constructorul Astaldi a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, potrivit surselor Economedia.

Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei.

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract.

Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Câștigătorul va trebui să construiască:
– 95 de poduri și pasaje
– 1 tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie)
– 2 noduri rutiere (Cornetu și Văleni)
– 1 ecoduct (în zona localității Călinești)
Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile.
Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km), contractul a fost semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.