Surse: Romaero, pe cale să piardă licența de producție de la compania Britten-Norman. Britanicii ar fi nemulțumiți de livrarea comenzilor cu întârziere și de calitatea lor

romaero 2 Sursa foto: Facebook/Romaero

Se înmulțesc probleme pentru compania românească de stat Romaero. După ce la finele săptămânii trecute, Autoritatea Aeronautică a suspendat dreptul Romaero de a mai repara avioane civile, acum compania e pe cale să piardă un client important.

Este vorba de compania britanică Britten-Norman, cu care Romaero are o colaborare veche, de câteva decenii, începută la mijlocul anilor 60. Recent, potrivit unor surse din companie, britanicii au trimis o scrisoare la București prin care își anunță intenția de suspenda licența de producție acordată companiei Romaero.

Sub licența Britten-Norman, Romaero fabrica fuselajul, aripile și o mulțime de piese.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Dar, cum piesele și reparațiile nu au mai fost făcute la timp, ori aveau chiar probleme de calitate, potrivit surselor Economedia din Romaero, britanicii și-au manifestat nemulțumirea în scris.

Partea română umează să răspundă curând tot în scris către Britten-Norman și să aibă loc chiar și o discuție față în față, fie la Londra, fie la București, pentru s stabili dacă și în ce condiții va mai fi continuată colaborarea, conform surselor.

Economedia a solicitat un punct de vedere și companiei Britten-Norman. Am fost înștiințați că vom primi un răspuns cât de curând și îl vom publica imediat ce îl vom avea.

Reamintim că, săptămâna trecută, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a anunțat că a suspendat activitatea de întreținere a aeronavelor de către Romaero, companie aflată în subordinea Ministerului Economiei, specializată în producţie, servicii şi cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile şi militare de pasageri sau cargo. Motivul invocat a fost faptul că Romaero nu are personal suficient la departamentul de calitate (care să verifice modul în care a fost făcută întreținerea).

Anterior, angajații Romaero s-au plâns că societatea nu mai îndeplinește condițiile de aprobare ale Agenției Europene de Siguranță a Aviației, dar și că duce lipsă de angajați calificați care să se ocupe de reparațiile efectuate la avioanele companiilor comerciale cu care are contracte. În plus, salariile nu au mai fost plătite de patru luni, iar din februarie, jumătate dintre angajați și-ar fi dat demisia, scria Economica.net.

Recent, Guvernul a decis să aloce 25 de milioane de lei din Fondul de Rezervă pentru a plăti salariile a 425 de angajați din companii din apărare, în perioadele neacoperite cu comenzi sau contracte, spunând că astfel aceste companii pot evita pierderea angajaților. Romaero este unul dintre beneficiari, urmând să primească fonduri pentru un număr mediu maxim de 40 salariaţi.

În luna august, Guvernul a aprobat planul de restructurare a societății Romaero, companie de stat specializată în producţie, servicii şi cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile şi militare de pasageri sau cargo, pentru perioada 2022-2031, potrivit unui anunț al Ministerului Economiei. Compania a realizat un plan de restructurare prin care își propune, printre altele, creșterea numărului de salariați de la 609 în prezent la 1.200-1.300, după cum a scris Economedia aici. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: