Producătorul de baterii SVOLT, care a apărut din producătorul auto chinez Great Wall, intenționează să construiască cinci fabrici de celule de baterii în Europa. Până în prezent, două sunt confirmate pentru Germania, scrie Electrive.
Informația de la SVOLT a fost preluată de Bloomberg cu referire la declarațiile lui Kai-Uwe Wollenhaupt, șeful SVOLT Europe. Potrivit raportului, se pare că se poartă discuții pentru aprovizionarea constructorilor auto din regiune. Potrivit raportului, SVOLT speră să încheie trei tranzacții până la jumătatea anului. În total, compania vizează o capacitate de producție de cel puțin 50 de gigawați-oră în Europa până la sfârșitul deceniului, se arată în raport. Acest lucru ar fi suficient pentru a alimenta până la un milion de mașini electrice, potrivit acesteia.
„Industria bateriilor din Europa este în plină ascensiune”, a declarat Wollenhaupt. „Am putea să ne dezvoltăm și mai repede dacă am avea la dispoziție mai multe resurse, cum ar fi terenuri și muncitori calificați.”
SVOLT a anunțat deja două situri în Germania, dintre care unul va furniza Stellantis din 2025. În prezent, este în curs de desfășurare transformarea unei uzine existente într-o instalație de 12 gigawați în Lauchhammer, Brandenburg. Demararea construcției unei fabrici anunțate de 2 miliarde de euro în Saarland a fost recent amânată până cel puțin în 2027 din cauza protestelor locale. Cel puțin SVOLT a semnat în decembrie contractul de închiriere pentru viitoarea sa fabrică de asamblare a modulelor și a pachetelor de la Heusweiler, în Saarland. Cu toate acestea, aceasta nu se încadrează în cele cinci potențiale locații de producție din Europa unde celulele urmează să iasă de pe linia de producție.
Bloomberg scrie că firma rămâne angajată în planurile din Saarland și că strategia SVOLT este de a viza facilități de producție mai mici, care sunt mai puțin solicitante pentru resursele locale. „Nu suntem fani ai fabricilor uriașe (gigafabrici, precum dezvoltă Tesla, n.r.)”, a declarat Wollenhaupt. Deoarece există adesea o lipsă de forță de muncă calificată în zonele care oferă suficient spațiu industrial. În plus, spune el, consumul de apă este considerabil, ceea ce poate crea opinii publice potrivnice.
Se spune că, în prezent, compania analizează amplasamente în Europa de Est, de Nord și de Vest – inclusiv un amplasament mai mare, de 20 de gigawați.
Separat, SVOLT a dezvăluit o inovație în materie de pachete de baterii chiar înainte de sfârșitul anului, care este concepută pentru a oferi o siguranță sporită și a permite o autonomie mai mare. Noua „Dragon Armor Battery” este disponibilă pentru precomandă la nivel mondial încă din decembrie și se așteaptă să fie utilizată pe primele modele de serie în 2023.
Ca și în cazul bateriei Blade de la BYD și al bateriei Qilin de la CATL, bateria Dragon Armor de la SVOLT nu este o nouă chimie a celulelor cu o densitate energetică mai mare, ci un pachet de baterii nou proiectat. În funcție de chimia celulelor utilizate în Dragon Armor Battery, ar trebui să fie posibile autonomii de peste 800 de kilometri (LFP) până la peste 1.000 de kilometri (NCM).