TAROM : două avioane noi Boeing 737 MAX cumpărate în leasing, livrate din august 2025

tarom Sursa foto: Facebook/Tarom

Compania TAROM va avea două avioane noi Boeing 737 Max începând cu august 2025, potrivit unui comunicat de presă al operatorului aerian de stat transmis vineri, 29 decembrie. Cele două aeronave vor fi achiziționate în leasing și fac parte din condițiile pe care Comisia Europeană le-a solicitat pentru planul de restructurare, potrivit TAROM. Informarea oficială a Companiei nu menționează, însă nimic despre demisia directorului general Bogdan Popescu, la doar două luni de la numire.

Cele două avioane noi se vor adăuga celor 18 aeronave care au mai rămas în flota Tarom :

,,Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – TAROM anunță semnarea Scrisorilor de Intenție, dupa primirea avizului Consiliului de Administrație și a Adunării Generale a Acționarilor, pentru achiziționarea a două noi aeronave Boeing 737 Max în leasing, cu livrare în august 2025. Demersul face parte din planul de redresare al companiei ce vizează, în principal, reînnoirea flotei, măsuri de optimizare comercială (lansarea orarului de vară 2024, care are în vedere deservirea mai bună a rutelor pieței interne și creșterea gradului de folosire al actualelor aeronave), susținerea participării României la evenimentele sportive majore ale anului 2024, măsuri de eficienţă organizaţională și măsuri de optimizare a costurilor. Livrarea primelor două noi aeronave, în 2025, face parte din planul asumat pe termen lung pentru modernizarea și dezvoltarea companiei.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Performanțele operaționale din ultimele luni ale lui 2023 care au contribuit la consolidarea fluxului de fonduri proprii generate de companie, au convins atât Adunarea Generala a Actionarilor TAROM, care a avizat semnarea scrisorilor de intenție, cât și Consiliul Concurenței care este implicat în validarea îndeplinirii de către companie a măsurilor compensatorii necesare pentru a preîntâmpina denaturarea mediului concurenţial din industria aviatică, odată cu primirea ajutorului de stat în februarie 2020. Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing, condițiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. Comisia a fost informată despre concluzionarea discuțiilor privind cele două aeronave și implicit despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare. De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată al acestuia fiind trimisa la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor și al Consiliului Concurenței.” – comunicat TAROM.

Potrivit publicației de specialitate boardingpass.ro, cele 5 avioane Boeing 737 MAX comandate în 2018 se amână pentru 2026.

Comisia Europeană va aproba în curând ajutorul de stat de 900 de milioane de lei pentru Tarom, dar operatorul aerian național trebuie să pună în aplicare Planul de Restructurare asumat care înseamnă și restructurări de personal. Și în 2022, Grindeanu spunea că Tarom trebuie să ajungă la ,,90 % personal navigant și 10 % personal suport, nu invers. ”

,,mă aștept ca în câteva săptămâni și nu exagerez când spun acest lucru să avem acel plan aprobat de către Bruxelles. Probabil au așteptat și schimbarea Guvernului (rotativa). Poate e mult acest termen de săptămâni, astfel încât TAROM-ul să primească acel ajutor. Au fost îndeplinite toate condițiile. Cu toată părerea de rău, Tarom trebuie să facă reorganizările care înseamnă și această restructurare. O companie de mărimea Tarom trebuie să aibă 90 % din personal, din angajați personal de bord. Nu vedeți acest procent în acest moment la Tarom. Cu toată părerea de rău dacă vrem să salvăm această Companie”.  spunea în iunie Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. In pricipiu, cumpararea de avioane noi duce la falimente atunci cand nu se stie cum vor fi folosite. Deci nu vad nici un motiv de bucurie ci doar o alta piatra in scufundarea companiei. Atat timp cat cei din management, CA, AGA sunt total incompetenti, numiti in functii politic numai pentru salarii imense TAROM se va scufunda in datorii din ce in ce mai mari.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.