Populara aplicaţie video TikTok intenţionează să lanseze la începutul lunii august o platformă de e-commerce în ideea de a vinde produse „Made in China” pe piaţa din SUA, a informat marţi cotidianul „The Wall Street Journal”, citând surse din apropierea acestui dosar.
Obiectivul TikTok ar fi acela de a reproduce în SUA succesul înregistrat de alte platformele chineze de shopping Shein şi Temu. Potrivit WSJ, viitoarea platformă de e-commerce a TikTok va fi responsabilă pentru depozitarea şi livrarea articolelor în numele producătorilor şi comercianţilor din China.
Această intenţie a TikTok de a intra pe segmentul de e-commerce vine într-un moment în care aplicaţia video a intrat în vizorul oficialilor americani care au îngrijorări cu privire la securitatea datelor.
TikTok se luptă pentru a nu fi interzisă în SUA după ce parlamentarii americani au introdus un proiect de lege care ar da administraţiei Biden autoritatea de a interzice acele aplicaţii care reprezintă un risc la adresa securităţii.
Aplicaţia TikTok, deţinută de compania chineză ByteDance, a înregistrat o creştere explozivă a numărului de utilizatori la nivel mondial în ultimii ani, în pofida faptului că a intrat în vizorul autorităţilor de reglementare din SUA şi alte regiuni.
În prezent, TikTok a ajuns la un miliard de utilizatori activi lunari în întreaga lume, însă SUA este cea mai mare piaţă a sa.